lördag 28 januari 2017

Myskläder






Ja här har ni mig. Denna lördag. 
Och som alltid när jag är hemma så går jag i mysiga sköna kläder. Helst i ett par slitna joggingbyxor, skön tröja o sjal, så klart i mina fårskinnstofflor och håret i en tofs (och väldigt spretigt tydligen...) Jag gillar att "klä upp" mig när jag ska till jobbet eller träffa folk men när jag kommer hem så åker myskläderna på direkt. 
Mannen min tyckte jag kunde vara lite snyggare så jag fick ett par Adidas träningsbyxor (från Intersport)  av honom i julklapp.
Så detta har varit dagens outfit när jag gått här hemma och plockat och gjort en ny omgång med dadelbollar... 




Alltså en lördag här hemma. Ett par promenader har det blivit såklart. Vi gick förbi våra vänner som ska byta kök och dessutom renovera vardagsrum och hall. Ska bli så spännande att se hur det blir. Nu såg vi ju lite vad vi har som väntar längre fram...

Mannen började att rensa ur vårt gamla pannrum och jag har städat några lådor. Igen. Ja ni tror väl att vi har hur mycket skåp och förråd som helst som ska gås igenom. Och så känns det. Nu när det bara är vi som bor här så känns det lättare att kunna rensa ordentligt. Så nu åker en gammal extra dusch som stått där nere ut och gamla möbler som vi haft till förvaring. Ska återigen gå igenom kartonger med sängkläder, handdukar, gardiner, dukar m m som jag av nån anledning sparade för några år sedan. Jag har inte öppnat kartongerna en enda gång sen dess!
Som sagt, skulle det mot förmodan vara så att vi hittar ett annat boende som passar oss så ska det "bara" vara att packa kartonger, inte gå igenom allt som finns där nere i källaren...


Vad har ni hittat på denna vinterlördag!?
K R A M




14 kommentarer:

  1. Samma här så fort jag kommer hem åker myskläderna på !!....härligt tycker jag !
    Idag fyller jag år, men det blir lugnt !...en helt vanlig lördag !
    Kanske går vi ut och äter nästa helg !
    Ha en fin weekend !
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt med myskläder på när man är hemma, snygga byxor verkligen!
    Vi har ju lite huxflux blivit med lägenhet, och ska nu tömma ett radhus där vi bott i 15 år...gissa om vi har grejor på vinden som ska slängas och sorteras...vi har börjat, och ser att de taldrig kommer att ta slut...haha, känns det som i alla fall, vi åker fram och tillbaka till sörab just nu!! Puh!

    SvaraRadera
  3. Mysig lördag du har. Det är samma för mig, myskläderna åker på så fort jag kommer hem:) Jag kör gråa Lexington som jag köpte på rea förra vintern.
    Fin kväll till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Samma här, när jag är hemma åker myskläderna på med en gång. Då är det haremsbyxor och någon utsliten t-shirt.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Jag älskar myskläder :) fin du är kram

    SvaraRadera
  6. Det där med att rensa ut skulle behövas här men jag orkar inte och har absolut ingen lust heller. Blir så avundsjuk på alla er som gör sånt. Hoppas att lusten kommer snart. Snygga joggingbrallor. Skönaste plagget.Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Går också gärna i mjuka kläder när jag är ledig, gärna i yoga byxor...! Här har också rensats i och med renoveringen i källaren... skönt värre!!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  8. Känner väl igen mig i att byta om till myskläder direkt när man kommer hem och ja jag får också kommentarer. :-)Men det är en skönt känsla att få klä upp sig till jobbet och lika skönt att få av sig det å myskläder på efter jobbet. :-)kramizz Laila

    SvaraRadera
  9. På helgerna försöker jag alltid att ta en PW både lördag och söndag så att det blir väldigt mycket tid i träningstajts med underställ under som spenderas både innan och efter den lilla PWn!!! Om jag vill stajla till den outfiten blir det en stickad lång tröja till träningstajtsen!

    Önskar dig en underbar söndag i myskläder!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Underbart med myskläder. Samma klädkod gäller här. Kram.

    SvaraRadera
  11. Skulle verkligen behöva köpa lite nya myskläder, men har svårt
    att göra mig av med dom gamla goda :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Tycker du är URFIN!! dessutom Älskar ja myskläder det är oxå det enda ja går i då ja inte jobbar så vi e samma :D kram på dej

    SvaraRadera
  13. cozy Saturday you have. it's the same for me, my clothes go on as fast as I get home :) I'm running gray lexington that I bought on last winter.

    หนังใหม่

    SvaraRadera