tisdag 11 april 2017

Ommöblerat







Så här har det sett ut i ena delen av vardagsrummet i stugan sen i höstas men nu kommer det att ändras. 
Det kommer vara vårt sovrum ett tag. Möblerna kommer flyttas fram och tillbaka så vi kommer få sova där det finns plats helt enkelt.
Det är 8,5 år sedan vi byggde ut huset här hemma och i och med utbyggnaden så ändrade vi och renoverade alla de andra rummen också. Det tog sin tid och då bodde vi i röran hela tiden men det funkade. 



För Svea spelar det inte så stor roll hur vi bor, hon är där vi är.


Ikväll kommer snickaren som ska hjälpa oss med stugan hit så mannen och han ska planera inför nästa vecka. Det är då det stora vägg- och taklyftet ska ske. Jag kommer inte själv vara där, jag ska vara här hemma och jobba. Som jag mår just nu med oro i kroppen så är det bättre att jag är på min arbetsplats, där har jag massor att göra och tänker inte på stugan, men jag kommer givetvis vara där på helgerna.
Mannen min är som tur är inte som jag utan tycker detta ska bli väldigt spännande men visst är det ett stort projekt även för honom...


Önskar er en finfin tisdag!
K R A M





6 kommentarer:

  1. Så mysigt & finaste Svea ��,,,
    /Nospuss & Kram i vårsolen!

    SvaraRadera
  2. Ibland är det bättre att jobba och slippa tänka, hoppas att blir superbra. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Finaste vännen mår du inte bra? ja i bland är det bra att ha föör mycket att göra då . Va spännande det låter att bygga om hoppas det blir jätte bra. kramar Ullie

    SvaraRadera
  4. Kan vara skönt att fokusera på annat när man inte är på topp. Sköt om dig.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Håller med det där om att det bästa är att jobba när man har oro i kroppen...
    Önskar dig en fin påskvecka kära bloggvän.

    Kram Jenny

    SvaraRadera