tisdag 18 april 2017

Helgens arbete







Det kommer bli mycket stugrenovering på den här bloggen den närmaste tiden. Eller förmodligen ett långt tag framöver, kommer ta tid innan vi är färdiga...

Har varit många duktiga killar uppe på taket och arbetat i helgen.
Jag har varit uppe på stegen och kollat på taket men inte varit uppe på själva taket. Jag sköter hellre det jobbet som behövs från backen. Jag har burit plankor, gammal takpapp, tegelpannor och isolering. Sopat, räfsat och gjort fint på kvällarna för att konstatera efter en halvtimmes rivning på taket så var den ordningen som bortblåst men det behövs snyggas upp emellan ändå.

Jag har ju fixat en del inne också med mat, bak och städ. Ja vi försöker i alla fall hålla halva stugan i ordning.





Så här såg det ut när jag åkte ifrån stugan igår. Blir väldigt mycket skräp när man river ett tak.
Detta får vi ta hand om i helgen förmodligen, kommer bli många turer till tippen.




Ikväll har jag fått sällskap av mina äldsta söner som är hemma på middag, så mysigt. Victor mellanlandar på väg hem från Stockholm till Växjö och Ludvig har jag inte träffat sen han kom hem från sin Thailandsresa.
Ska ta mig ut på en promenad när de åkt hemåt innan jag ska förbereder inför morgondagen då jag ska ha tjejträff här hemma.


Ha en skön tisdagskväll!
K R A M




6 kommentarer:

  1. Mycket jobb! Fast det kommer bli så himla fint. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Japp, imån kommer vi:)! Då får vi höra mera om renoveringen och hur det går för Thore och hans mannar.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  3. Vilket jättejobb. Men bra blir det. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Vad ni jobbar och står i! Lycka när allt är klart, en underbar känsla!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Oj,vilket jobb nu gör... Ha en fin vecka. Kram

    SvaraRadera