söndag 2 april 2017

Premiär






Igår var det premiär. Grillpremiär. 
Mannen grillade hamburgare på kvällen, jättegoda, det är alltid speciellt gott med grillat de första gångerna. När jag var ute på min andra promenad så kände jag doften av grillad korv så det blev ändrade kvällsmats planer. Jag ville ha grillat jag också.
Vi grillade när vi var i stugan vid min födelsedag men vi har inte gjort det här hemma än i år. 



Har varit ute en sväng på trädgården. Det börjar skifta lite i grönt här och där.



Försöker få lite energi till att fixa här hemma.... Har städat men inte mycket mer, ska ta mig ner i tvättstugan och köra några maskiner och se till att högen med stryktvätt försvinner.
Skönt att ha fixat med sånt innan ny arbetsvecka.
Först blir det en skogspromenad till. Skönt att gå i skogen och rensa huvudet. Svea tycker bättre om skogen där hon kan springa lös hela tiden. Får passa på nu innan det blir för varmt för sen vågar jag inte för alla ormar. Såg den första fästingen på henne igår och de gillar jag inte heller...


Fin söndag till er!
K R A M




6 kommentarer:

  1. Mums, så gott med grillat. Och så härligt när det börjar komma blommor och grönt.
    Grönt är skönt :)
    Ha en finfin söndag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Så gott med grillat. Men inte kul när fästingarna börjar visa sig för sina fyrbenta. Inte för en själv heller för den delen.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  3. Så gott, första grillningen är alltid speciell.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Så gott! Nu har vi den bästa tiden. Älskar när den första solen värmer och gott och alla vårblommor som blommar. Ljuvligt!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Ååå ja vi har också premiär-grillat i helgen, sååå gott och efterlängtat =) Stor kram Mia

    SvaraRadera