lördag 30 november 2013

Att bli snäll... eller att vara snäll...





Det sägs att man blir snäll men jag tycker att jag varit snäll som bakat pepparkakor ;) 
Hade tänkt att skippa årets pepparkaksbak. Finns ju så många olika att köpa! Men några söner tyckte snälla, det är ju traditiooon så då ägnade mamsen gårdagens lediga eftermiddag till just pepparkakor.





Denna lördagsmorgon var inte så vacker som gårdagens...


...men lite snö kvar på backen så det blev en lång skogsrunda med glada vovvar.

Efter besök hos min farmor, kollat på bandymatch (idag damer) sen bakat igen (denna gång till svärfar) så har jag nu landat i soffan. Ska äntligen se "Så mycket bättre" ikväll är det min favorit - Agnes!

Hoppas ni har en skön lördagskväll där ute!
Kramisar



9 kommentarer:

  1. Vi ska försöka få ihop pepparkaksbak imorgon, gör det mest för doften i huset för sen äts det inte så mycket här.
    Fin 1.a advent till dig, kram

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte baka imorgon med barnen. Undrar om jag blir snäll då?! Kram.

    SvaraRadera
  3. Mmm...Här luktar det pepparkakor & visst har vart snäll <3
    /Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker himmel.
    Så fina pepparkakaor, förstår att familjen blev nöjd:)
    Sonen satt deg med mormor i dag och imorgon ska de baka.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Men vilken fantastisk blogg du har. Och vilka fina pepparkakor du har gjort. Önskar dig en fantastisk första advent. Kram

    SvaraRadera
  6. Mysigt med pepparkaksbak, men det tar tiiid. Ha en fin advent vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Underbart med pepparkaksbak! Jag har planerat en sådan kväll med vänner och deras barn, får se hur länge vi står ut med mitt lilla monster som antagligen kommer äta med än baka... Ha en fin första advent!

    Kramis//Tatjanis

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder Suss, här har vi också bakat pepparkakor :) kram Diana

    SvaraRadera
  9. Nog finns det många goda pepparkakor att köpa men hemmabakat är ändå något speciellt :)
    Ha en fin 1:a advent!
    Kram Maria

    SvaraRadera