onsdag 13 november 2013

November rullar på...







Än så länge har det inte kommit in nåt juligt här hemma på Sjuan. Men jag längtar. 
Vill ha in små granar, hyacinter, amaryllis m m men det får vänta till adventshelgen. För då kommer det fram, julpyntet.
Och nu är det nästan bara halva november kvar...


Ikväll ska vi åka och lyssna på sång!
Det är äldste sonens flickvän som ska ha uppvisning med sin klass, hon går Estetprogrammet. Och hon är såå duktig på att sjunga och kul att se nåt nåt annat än sport nån gång i denna idrottstokiga familj ;)


Ha en superbra mittiveckandag!
KRAM





21 kommentarer:

  1. God morgon ! Ja här har det kommit hem 3 söta hyacinter .Men väntar och längtar för snart är det dags.Ha en skön onsdag .Kramar Rita

    SvaraRadera
  2. Härlig Buddha figur. Mörka november behöver muntras upp med lite skönsång. Ha det så trevligt! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt med sånguppträdande.
    Så snart vi hunnit städa och röja undan (hur kan ett hus bli så stökigt efter att man varit iväg på semester?) vill jag också börja pynta inför advent. Måste verkligen hamna i julkänsla nu... villvillvill. Kram.

    SvaraRadera
  4. Är redan i adventsstämning o tycker det är så mysigt, men visst mer pynt ska upp till advent o jag längtar efter att få sätta fram adventsljusstakar o stjärnor. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Jag väntar också med pyntet till advent, men det kliar i fingrarna och jag längtar sååå..
    Bortsett från glöggen, det har vi druckit i några veckor ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag toklängtar efter julen. Och det är ju just det som är halva magin med julen. Den här pirriga väntan. Det blir inte samma sak när man släpper alla hämningar så fort det blir lite mörkt och ruggigt ute. Veckorna mellan advent och nyår räcker. Men jag räknar ned. Det gör jag. Ha en fin onsdag

    SvaraRadera
  7. Inte en enda adventspryl har letat sig fram än, tycker det är lite för tidigt än.... Har sem v 48, som alltid, och då fixar jag allt !! Snygg urna och Buddha!
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  8. Visst går det fort! Jag har tjuvstartat med en amaryllis, men den har inte blommat ännu, tar ju så lång tid för dem..
    Vad mysigt att gå och lyssna på sång, ha så trevligt!

    Kram Catta

    SvaraRadera
  9. Nej har inga julgrejer än, kommer inte att komma in så många heller. Bara så det blir mysstämning ändå.

    Kram N

    SvaraRadera
  10. visst börjar man bli sugen på att adventpynta nu, men jag försöker också hålla mej att tag till... typ!

    SvaraRadera
  11. Hallå där!
    Å vilka fina bilder du bjuder på!
    Ja nu längtar man allt efter att få börja pynta..;)
    Mysigt med konsert. Min systerdotter gick också estetprogram och min systerson går på rockgymnasium.. det är häfftigt och man slås av hur MÅNGA ungdomar det finns som är så himla duktiga...;)
    Ha det så mysigt!
    kram katarina

    SvaraRadera
  12. Lyktor kan man liksom inte få för mycket av.....på Indiska har dom mycket fina.....har tjuvstartat lite med julpyntet....men bara liiite och inget rött ;))....lite kottar en vätte och en ljusslinga som jag har visat på bloggen...och en amaryllis som snart har slagit ut....är nog dags för en ny senare ;))................kram på dej!
    Britt

    SvaraRadera
  13. Vad mysigt att lyssna på sonens tjej, de brukar vara så duktiga.
    jag har allt tjuvstartat lite, med glögg, hyacinter och julmusik.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  14. Stå på dig....Kul att lyssna på skönsång. Kram Anette

    SvaraRadera
  15. Hihi, kul att du bara nämner växter som julpynt ;) Jag gillar med växterna mest med julen, för julgranen räknas ju också dit!

    Hoppas sången var fin :)
    Kram

    SvaraRadera
  16. Ja jag längtar såå jag med. Har dock börjat liite smått med ett par hyacinter och min elgfluga..;-)

    Jättefina bilder!

    Må så gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  17. Jag är glad för att de åtminstone är två veckor kvar tills att det är dags att julpynta. Huset är nämligen fullständigt upp och ner! Men sen, då ska jag också plocka in alla fina små blommor och granar:)
    Kram

    SvaraRadera
  18. Ombyte förnyar brukar man ju säga.:)) Här väntar jag oxå några dagar till innan julen kommer in. Kramar Anita

    SvaraRadera
  19. Själv kan jag inte hålla mig, plockar fram lite jul-lätt så smått redan:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  20. Längtar tills jag ska adventspynta.
    Så mysigt.
    Kram

    SvaraRadera
  21. Ja min polett föll ner igår, shit inte långt kvar till 1:a advent. Men jag saknar snön. Utan den kan jag nog inte "fatta".

    Låter skumt, för du är ju inte så lång. Jag med mina 163cm och 60kg hamnar på 1400kcal någonting en vilodag.

    Ha en mysig fredag nu. Kram

    SvaraRadera