måndag 4 november 2013

Ny vecka





Ny vecka har startat!
En dag mindre att jobba för mig denna veckan.
Fredagen tar vi ledigt mannen och jag och tar tåget till storstaden med goa vänner. Ska bli jättekul!

Denna helgen passerade snabbt, har varit fullt upp nästan hela helgen men mycket roligheter.
Bakade en kaka i lördags eftersom vi hade vänner hemma på lunch.



Kanske ingen kaka för mig men övriga i familjen tyckte om den. 
Ett tips om ni gör den, korta ner tiden i ugnen något!
Receptet hittar ni här.


När vi åkte på konserten som mitt företag bjöd oss på igår hade jag inte stora förväntningar. 
Komodo - En grupp som spelar trummor och blandar det med humor och galenskap.


Och det stämde, väldigt roliga och superduktiga!
Så får ni chansen att höra dem - gör det!



Tragglade med headern igår, när jag skulle lägga in den blev den superstor! Minstingen hjälpte mig sen så den blev i mindre format men den hamnar bara åt vänster... Kanske ska den vara lite större?
Jag är tyvärr usel på sånt här!
Ni andra bloggerskor, gör ni era fina headers själva eller får ni hjälp?

Ha en fin start på denna veckan vänner!
KRAM 





19 kommentarer:

  1. Oooo...Den tårtan/kakan ser såå go ut <3
    /Kram

    Svar... Ja,jag har legat i det "trista huset" & hälsan är inge bra!

    SvaraRadera
  2. Tårtan var jättefin och jag har ingen som hjälper mig. Trycker lite här och där och vips... :) Hoppas det ordnar sig! Headern är jättefin och jag förstår att du vill ha den lite större och kanske lite mer i mitten!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  3. Den där tårtan skulle jag lätt kunna ta en rejäl bit av!

    Jättesnygg header! Lagom stor tycker jag, men för att få den centrerad så tror jag att du behöver gå in i mallen och html-koderna och skriva in att den ska ligga centrerad. Ska kika hur det står hos mig. Återkommer om jag hittar nåt.

    Kram!
    Pernilla

    SvaraRadera
  4. Här hittade jag nåt. OBS! Testa att lägga in koden och förhandsgranska innan du sparar.

    http://fixa-din.blogspot.se/2011/09/centrera-din-headerbild.html

    SvaraRadera
  5. Mysigt med stor stadshelg kram Diana

    SvaraRadera
  6. Headern är kanonfin! Kramizz Laila

    SvaraRadera
  7. Mmm vilken smarrig tårta. Tycker din header är jättefin men förstår att du vill ha den något större. Själv håller jag också på o fixa med headern men det blir inte riktigt som jag vill, något tålamodsprövande om jag säger så. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Vilken tårta! Så god den ser ut.
    Snygg header, det är lite krångligt det där:). Jag har ju "bara" ett vanligt foto, då blir det enklare.
    Roligt att åka iväg!
    Ha det gott och lycka till
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Den blir fin headern, men, jag vet att du kan få tips på fixa din blogspot. Såg just något svar som skulle kunna passa dig när jag sökte efter svar varför mina publicerade inlägg inte syns i era läslistor.
    Kram och lycka till.
    Helena

    SvaraRadera
  10. Vilken smarrig tårta!!! Fin header du ordnat! jag googlar allt är en riktig google nörd och flera ggr har jag fått bra hjälp på "fixa din blogg"
    Så roligt med en resa hoppas ni får det riktigt trevligt!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Tycker att headern blev jättefin stilren och enkel =)
    Kul att åka iväg med vänner så där.

    Ha de bra

    Kram Lena

    SvaraRadera
  12. Vilken rolig helg att se fram emot. Kram.

    SvaraRadera
  13. Japp, gör headern själv. Och tipset om Fixa din blogspot har du fått här. Kanonsida!

    En finhelg att se fram emot hör jag. Om cirka två veckor drar jag och maken dit också. Lite fota gravidmage och sen till Fotomässan :)

    SvaraRadera
  14. så gott det ser ut.
    ha en toppen dag!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  15. Ja men nu ser jag ju din nya fina header nu när jag sitter bättre till vid en dator. Så fin. Kram.

    SvaraRadera
  16. Mums, kakan ser väldigt god ut:) Och vad mysigt med en dag i storstaden med man och goa vänner:) Ha en fin fortsatt kväll! Kram Linnéa

    SvaraRadera
  17. Den såg väldigt god ut :-)

    Ha en fin kväll.

    Kram N

    SvaraRadera
  18. Oh så smarrigt det såg ut!! Jag tycker att din ser ut att kunna bli riktigt fin, kanske lite mer åt mitten bara. Jag har gjort min header själv, men den är föga avancerad. Har funderat på att ta hjälp av någon, det är ju en del tjejer som gör fina för inte alltför mkt pengar.
    Kram/tanja

    SvaraRadera
  19. Mums, jag älskar allt med choklad i. Härligt med en helg tillsammans med goa vänner. Kram Ester

    SvaraRadera