söndag 24 november 2013

Tomtar har flyttat in!




Seg söndag här idag...
En mycket trevlig kväll med goda vänner hade vi här igår ända fram till småtimmarna så här blev det sovmorgon ;)

Hemmapyssel och dubbla promenader i detta vackra vädret. Vi har plockat med oss mossa o pinnar inför stundande advent.  Kartonger har plockats ned från vinden. Tänkte börja  redan nu i veckan med jul plocket. Jag tar fram det mesta redan till advent eftersom det inte är så jättejuligt här hemma. Jag vill gärna njuta av pyntet innan julen sen tröttnar jag snabbt...

På plats är redan dessa fina tomtar som vi fick av vännerna igår.


Fick även fint inslagna ljus (och vin) av de andra vännerna




De första hyacinterna har kommit på plats oxå.


Här i staden har vi haft julskyltning idag men det blev inte tid över till det men vi ska åka och titta på avslutningen. Njudungsorkestern som spelar, drillflickor och sång. Sonens flickvän är med och drillar och ska även sjunga!

Ha en fin avslutning på denna veckan, bara 1 månad kvar till julafton!!

KRAM KRAM




19 kommentarer:

  1. Hallo hier ist Anita bin auch schon seit Wochen im Adventsfieber morgen geht es endlich los mit der Deko war heute im Wald Misteln suchen
    leider regnete es. Schönen Abend aus Deutschland

    SvaraRadera
  2. Åh,vilka vackra tomtar som flyttat in & härligt med Hyacinter <3
    /Söndagskram

    SvaraRadera
  3. Superfina tomtar, såna man inte tröttnar på. Här var det också julskyltning men vi va inte ner på den, tycker den är en helg för tidigt...
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  4. Vilka fina tomtar, dom passar liksom in redan nu. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Ja, en månad kvar till julafton. . .

    Kram N

    SvaraRadera
  6. Jag kommer också tjuvstarta med julemyset, stjärnor får nog komma upp i veckan :-)

    Sååå fina tomtar!!! Vilken bra present!

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  7. Så fina tomtar. Mycket snyggt du fått.
    Kul att umgås och börja pynta så smått.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Vilka fina tomtar du fick. har också köpt hyacint och tagit upp jullådan.

    Ha en fin vecka. // Lissen

    SvaraRadera
  9. Vilka fina tomtar. Vad är hyacinterna inslagna i för papper? Jättesnyggt!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Så fint arrangemeng med hyacinterna och tomtarna. Tomtarna var ju superfina.
    Här är det med ganska sparsmakat och än så länge har jag inte pyntat något.
    Sen har vi det lite upp och ned eftersom gästrummet renoveras.
    Ha en fin vecka nu!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Vilka fina tomtar och hyacinterna i papper - underbart! Vilken fin inspiration. och jag gör som du, börjar inventera och se över och sedan ställa fram det i god tid för att hinna njuta av det.

    Ha en fin vecka.
    Kram - Tatjanis

    SvaraRadera
  12. Jag är också så sugen på att ta in hyacinter, de är så vackra! Gillar tomtarna också :) Kram Nina

    SvaraRadera
  13. Söta tomtar! :)

    Julskyltningen var det inte så mycket med tycker jag. Så mycket folk. Och dom kunde väl hittat en finare gran?! Elvin sprang fram och lyfte på stora grenar dom sågat av och bara lagt under, haha.

    Du skrev säkert bara fel, men idag är erikshjälpen stängt. Åk dit imorgon istället ;)

    Kram på dej!

    SvaraRadera
  14. Åh så fina tomtar du fick....passar jättebra hemma hos dej !!!....ska köpa hyacinter för 10 kr styck på onsdag....nu börjar det klia i fingrarna , fniss....ska börja med pyntet i den här veckan....
    Kramis bia

    SvaraRadera
  15. Åhh vilka fina tomtar ni fick, jag har också tagit fram kartong nr 1 så jag hinner kanske plocka fram lite under veckan annars får det bli på lördag ska bli så mysigt att få fram julstjärna mm mm ;) det behövs verkligen nu i mörkret.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  16. Jag känner precis som dig! Julen är så kort så börjar gärna fort som attans ;-). Ska be mannen ta ner kartongerna från vinden så att det är färdigt före helgen. Tyvärr ska jag iväg till Helsingfors under veckoslutet men vill förstås ha det mesta uppe när jag kommer hem. För då är det faktiskt december! Time flies!! :-)

    SvaraRadera
  17. Fina bilder!
    Jag är likadan, plockar fram ALLT till första advent, utom julgranen… Här finns inte många tomtar, så det är inte så "juligt" egentligen. Och så är det ju tiden innan man vill njuta av det fina pyntet!
    Kram /maria

    SvaraRadera
  18. Söta små tomtar. Här pyntas det för fullt, kan liksom inte låte bli, vill njuta så mycket som möjligt av den här månaden. Kramisar Tina

    SvaraRadera