tisdag 19 november 2013

En god kaka på olika vis...








Morotskaka blev det till efterrätt i söndags. Eftersom min pappa är glutenallergisk så blev det 2 olika kakor.
Den hjärtanformade är Leilas morotskaka, receptet hittar ni här.
Den runda är en gluten- och laktosfri morotskaka och receptet hittar ni här.


Idag har jag haft ledig eftermiddag. Jag ska ha tjejer här på middag ikväll så det var skönt att få lite extra tid. 
Här är nu städat och efterrätten är klar sen innan men nu är det dags att sätta fart med middagen.
Måste ju se fotbollen ikväll men det får vännerna stå ut med ;)
Mot köket!


Ha det gott!
Kram kram 





16 kommentarer:

  1. Jag älskar morotskaka och det var ett tag sedan jag bakade någon. Kanske ska ta och göra det till helgen. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Mmmmm så gott o perfekt med två olika recept. Ha en toppenkväll o heja Sverige. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Ja såklart, det går ju inte att missa kvällens match :).
    Då ska jag ta och kolla in det glutenfria receptet, tack för det.
    Ha en mysig kväll! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  4. Älskar morotskaka. Mysigt med vänner på middag.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så gott! Älskar morotskaka:).
    Ja, nu har matchen precis börjat, spännande.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Ser jättegoda ut!! Och vad trevligt med tjejmiddag, hoppas ni har en bra kväll:))
    Kram fredrika

    SvaraRadera
  7. Så gott med morotskaka....undrar om jag är ende svensk som inte tänker titta på fotboll. Kram anette

    SvaraRadera
  8. åh blev verkligen sugen på morotskaka nu, det var längesen :)

    SvaraRadera
  9. Så bra att kunna göra "lika" kakor äve till de som behöver specialare ;) :)
    Svar på din fråga om mina svart-vita foton. Jag ändrar dem i i-photo (mac) till svart-vitt. Jag använde photoscape förut till gamla datorn, och kommer inte ihåg, men finns det ingen funktion där att ändra?
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  10. Vad du har mycket trevligheter hela tiden.
    Kul att alla vill kolla fotboll.
    Jag kollar bloggar istället.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Åh vad himla gott, älskar morotskaka, så smaskigt!! Och tyyyyyyyyvärr har ju nu ett mål nu gjorts av motståndaren, grrrrr...

    Kraaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  12. Å så gott med morotskaka :)
    Hoppas ni haft en riktigt mysig kväll, du o dina tjejkompisar.
    För mig är det dax att hoppa till kojs, igen. Har inte gjort annat än vilat hela dan.
    Men det är ju bästa medicinen när man är sjuk.
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Morotskaka är absolut min favorit all time high! Och nu blev jag toksugen på det!!! :)

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  14. Åhh, vad gott med morotskaka. Hoppas det var lika smarrigt som det ser ut:) / Kramar.

    SvaraRadera