tisdag 12 november 2013

En härlig helg...





Idag (tisdag) när jag gick in på bloggen så kom söndagens inlägg upp som det senaste?? 
Har dock fått kommentarer på måndagens inlägg men vet inte om det sen försvunnit? Krånglade igår så det kanske är Blogger som spelar mig ett spratt igen...?
Publicerar detta inlägg igen.




Förutom alla andra roligheter i helgen så blev det en del shopping!
Var inne på flera Indiska butiker och förutom kläder köpte jag en ljuslykta. En till! Ja jag vet jag kan inte få nog av dem ;) Tänder mycket ljus nu och även om inte alla ljuslyktor och ljusstakar tänds samtidigt är det mysigt att byta och tända olika på kvällarna.


Tyckte den ljuslyktan i sovrumsfönstret var för liten så det blev en lite större.
Där i fönstret finns också en annan ljuslykta från Indiska.




Och fler hänger det runt om här i huset.
Jag gillar de där lyktorna jag :)



Som jag skrev igår hade vi en riktigt härlig helg där uppe i storstaden. 
Ni som följer mig på Insta har ju sett lite grann.
Vi åkte tåget upp vilket var väldigt smidigt, bodde på Scandic Grande så vi hade gångavstånd till allt. 
Fredagskvällen tillbringade vi på Aqui Tapas & Bar som jag kan rekommendera. Mysigt ställe med mycket god Tapas mat och det bjöds på sång och dans emellanåt.
På lördagen var det stand-up på Spagettioperan.
Mina förväntningar var noll... Jag har lixom inte den humorn som passar stand-up men jag blev glatt överraskad och hade jätteroligt!!
Stand-up komiker var Tobias Persson (från Ö&B-reklamen och när den dyker upp då brukar jag byta kanal...) och Ann Westin. 
Vi hade mycket trevligt och roligt med de andra paren hela helgen!


Men nu är det vardag igen och jag har värmt mig i soffan en stund med en kopp te och ljusen är så klart tända ;)

Ha en fin kväll!
Kramisar




16 kommentarer:

  1. Fina lyktor du shoppat. Vilken härlig helg i storstaden.
    Tyvärr går det alldeles för fort innan vardagen knackar på igen.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Låter som en riktig kanonhelg, härligt!
    Tycker INTE man kan ha för många lyktor i dessa mörka tider och de du visar är superfina. Särskilt den som står i fönstret gillar jag, så vacker :)

    Kram och natti,
    Catta

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig helg. Fina lyktor, Indiska har mycket fint.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Tända ljus förgyller tillvaron :-) Kanonfin header!! Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Mysig helg och så fina lycktor, de kan man aldrig få för många av.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kul med shopping och riktigt fina lyktor. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Vackra lyktor :-)

    Ha, Tobias känner jag ;-)

    Kram N

    SvaraRadera
  8. Så fina ljuslyktor! Ja, om jag skulle tända alla lyktor (som står framme, många har jag undangömda) då skulle det bli som en bastu här hemma efter en lite stund!
    Vilken härlig helg du haft, sånt är ju riktig livskvalitet!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Super fina lyktor, man kan nästan ha hur många som helst, nästan.
    Jag ha rjätte problemmed mina inlägg, dom kommer inte upp i blogglistan men syns på min blogg som det vanlia inlägget. Jag har just gjort ett inlägg men än har det inte kommit upp och som det har varit sista tiden så tar det flera timmar innan det uppdateras i blogglistan.Tråkigt
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Wow..verkligen snygga lyktor!
    Men..vad dumt att det ska krångla med bloggen...
    Kram!

    SvaraRadera
  11. så fina lyktor!
    Ha en fin dag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  12. Inget kul när det krånglar men jag har kunnat se inlägget. Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Ljuslyktor kan man nog inte få för många av:)
    Din helg låter riktigt behaglig!
    Kram från Fiona

    SvaraRadera
  14. Indiska har mycket fint, mina favorit te muggar är därifrån.
    Fin vecka till dig, kram

    SvaraRadera
  15. Den första lyktan var verkligen snygg, helt i min smak. Indiska har fantastiskt mycket fint! Tråkigt och irriterande när det krånglar på datorn...
    Hoppas det ordnar sig! Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  16. Låter som ni haft en riktigt bra helg i storstan !!! Håller med...ljuslyktor kan man inte få nog av !

    Kramelikram

    SvaraRadera