tisdag 13 december 2016

Både jul och vårkänsla...



Men hörni vilket ledsamt väder det blev här igen. 
December månad och semestern, det är väl de månaderna vi pratar mest väder? Jag gör det i alla fall. Önskar såklart sol på min semester och minus, och gärna lite snö, under julmånaden. Åtminstone nån liten grad så vi slipper blasket...
Inte mycket att göra åt, hur eller hur så är det väldigt mysigt med en julgran som lyser, ljusslingor och ljusstakar i alla rummen.




I arbetsrummet är det inte så mycket julsaker men ljusstakar av olika slag, där övervintrar också det stora olivträdet men det fattar inte att det snart är jul utan det har fått vårkänslor! Kommer det ena skottet efter det andra. Fint är det, får väl se hur det ser ut till våren...



Nu ska jag mysa ner mig i soffan med en stor kopp te och kika på Dessertmästarna när de gör en massa godsaker.

Hoppas ni också har en mysig luciakväll!
K R A M




9 kommentarer:

  1. Duggregn och 5+ har vi här. Lite snö vore väldigt stämningsfullt till jul men det lär inte hända här i södra Skåne.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med... Lite snö vore inte fel alltså...
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Jag kollade också dessertmästarna, så mkt gott de gjorde. :-) Och snön...ja den saknar jag också, är ju betydligt mysigare och härligare med lite vitt, är det vinter så är det. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Trevligt att olivträdet ,år så bra. Nä julstömning i vädret är det inte. Så tur att vi har alla mysiga ljusstakar som gör lite julkänsla. Fin ljusstake du har i fönstret. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Jag pratar ALLTID om väder ;P men klagar nästan aldrig särskilt länge...

    SvaraRadera
  6. Vi fick faktiskt lite mer snö igår. Hoppas att den får ligga kvar. Idag är det minusgrader men det går lite upp och ner så man vet aldrig. Ha en fin dag. Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Bara att gilla läget 😊. Men fick jag bestämma, är det helt okej med +grader.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  8. Vi har fått lite snö här i Dalarna, håller alla tummar och tår för att det ligger kvar nu fram till jul!

    Sv: Så skönt att du kunde det, har himla svårt för att lägga mig när lillan väl sover på dagarna. Men jag hoppas att det är på G nu att vända, tack så mycket <3

    SvaraRadera
  9. Nu har det i alla fall blivit smällkallt även om snön lyser med sin frånvaro.
    Kram.

    SvaraRadera