söndag 25 december 2016

Första gången...






Här tillbringade vi julaftonen igår.
Hos mannen mins syster och man. Såå fint där hemma. Både inne och ute. Vackert växthus, världens finaste lekstuga och en byggnad till med ytterligare ett boende finns också på tomten som ligger jättefint en bit utanför vår lilla stad.




Kvällen tillbringade vi här hemma, julklappsutdelning och mys med killarna och äldste sonens flickvän.
Och för första gången nånsin, för både mannen och mig, väntade en julstrumpa till oss när vi kom upp!
Ingen av oss har haft den traditionen men jag började med det när barnen var små och det får de fortfarande. Och i år fick även vi. Och som ni förstår var mannen min extra nöjd när det var favoritlaget på hans strumpa!


Jag var uppe tidigt även idag, ryggen är bättre men jag vågar inte sova för många timmar så tidig morgon promenad. Sen har vi bakat, lagat mat och städat. Nu ska vi ut en runda till innan jag dukar för kvällen, då kommer min familj på middag.


Har ni haft en avkopplande Juldag?
K R A M





3 kommentarer:

  1. Vilket vackert ställe dom hade och så kul med en julstrumpa till er med. Här har det packas kartonger som ska till Spanien idag. Men nu ska jag bara slappa i soffan resten av kvällen.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Så fint. Vi har haft en skön juldag. Hoppas ni också haft det bra. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Vilket vackert hus och växthus! Rena drömmen!
    God fortsättning och en riktigt fin Annandagskväll till Er<3
    Kram Anna

    SvaraRadera