torsdag 1 december 2016

December






Favoritmånaden har startat. 
Älskar allt mys innan jul och nyårshelg. Den första december idag och datumljuset är tänt. Köpte det på Granit för ett tag sen. 
Inte så mycket julpynt här hemma i år. Har tröttnat på det där riktigt juliga men vill i alla fall ha en del saker som påminner oss om att julen snart är här.
Renen som kommer ifrån Växtkraft köpte jag för några år sedan och några kvistar ifrån rumsgranen pryder också brickan. Ja ungefär sådär mycket juligt blev det på vår köksö.





Kändes inte som speciellt mycket december och vinter när jag kom ut från jobbet... Slaskigt och ruggigt, men det var flera grader kallt på morgonen.
 Nu har jag i alla fall pälsat på mig och ska ta med Svea ut på en promenad.
Ikväll förbereder jag för morgondagen som kommer rulla på snabbt för direkt efter jobbet åker jag på roligheter.
Mer om det imorgon...

Ha en skön kväll!
KRAM




1 kommentar:

  1. Ja nu är julmånaden här ;)...har pyntat klart men tonat ned det lite, mindre tomtar eller nästan inga alls...
    Mycket gran och granris lite kottar och mycket slingor och ljus !!...idag har jag köpt ett rött fårskinn (fejk) som jag bara kommer att ta fram på jularna och en stor adventsstjärna som vi skall ha i stora fönstret i vardagsrummet...allt från Rusta !!
    Nu kommer jag bara att njuta av dagarna fram till jul ;).........
    Kram bia

    SvaraRadera