söndag 18 december 2016

En helg med olika funderingar....





Även denna helgen försvann snabbt. 
Fast vi inte haft några bestämda tider. Inget inbokat. En helg där jag endast igår när vi åkte iväg en sväng hade "vanliga" kläder på mig annars enbart myskläder. Riktig avkopplingshelg alltså men ändå gick den snabbt.


 Batterierna är laddade. Jag har andats havsluft och fått det där lugnet över mig som jag får när jag kommer dit. Samtidigt som oron kryper i mig. Oron över att allt ska klaffa med renoveringen. Mannen min lugnar mig med att det löser sig. På nåt sätt. Och det gör det ju alltid.
Som killen i byggbutiken sa, "ett väldigt spännande projekt ni har framför er då" Jaa en riktig rysare faktiskt...
Vi har fortsatt att klura på en massa och vi kommer närmare fler och fler lösningar och det känns bra. 
Väldigt bra.



På vägen från stugan fick vi stanna för en olycka. Såg bara en massa blåljus. Vi fick vänta ett tag innan vi kunde passera, det var en bil som kört på en stor älg och vi såg att en person var kvar i bilen och det såg ut som hon var fastklämd. Så obehagligt!
Då blir funderingarna helt andra, bara allt är bra med de nära och kära, det är det viktigaste.
Läste sedan på nyheterna att hon, från olyckan, var lindrigt skadad så det var skönt det.


Så nu är vi på hemmaplan igen och förbereder för en ny arbetsvecka med lite julstim på kvällarna.
Ha en fortsatt fin söndag!
K R A M



7 kommentarer:

  1. Skönt att batterierna är laddade på topp. Precis som din man säger, så ordnare sig alltid till slut. Skönt att det inte var någon alvarligt skadad från olyckan som du/ni såg. Känns lite otäckt när något sådant händer när man själv är på vägen.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. usch det är så otäckt med olyckor . maken åkte på ett råddjur för ett tag sen bilen helt paj o ja det spelar ju ingen roll bara gubben kom hem <3
    härligt med havsluft sånt ger nog energi. bra med laddade batterier. hoppas allt löser sej o du slipper tänka men ja vet hur det är ja e en stor grubblare
    kramar o fin start på nya julveckan

    SvaraRadera
  3. Ja allt löser sig vad gäller renoveringen, så försök släppa det nu. Att komma först till en olycka är något jag är rädd för, men lika orolig är man ju om man sitter längre bort i en bilkö och bara undrar hur det gått för den i bilen. Vad fin du är på bilderna.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att ha laddat batterierna!

    SvaraRadera
  5. Otäckt med olyckor och man får sig verkligen en tankeställare. Skönt med en lugn helg. Hoppas veckan blir lika bra. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Otäckt med olyckor och man får sig verkligen en tankeställare. Skönt med en lugn helg. Hoppas veckan blir lika bra. Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Skönt, tur i oturen.
    Förstår din oro men håller med mannen Det löser sig. Kram.

    SvaraRadera