måndag 12 december 2016

Ny vecka






Ny vecka har startat. 
Direkt efter jobbet gick jag kvällspromenaden med Svea, betydligt kallare igen men tyvärr håller det inte i sig...
Har fått igång tvättmaskinen och nu pysslar jag med blommor medan mannen min försöker få granen rak i korgen. På lunchen stannade jag till på Granngården och köpte min första kungsgran efter tips från den här tjejen



På Zara köpte jag den här pepitarutiga tröjan för ett tag sen. Jeansen är också därifrån. Har inte handlat mycket i den butiken tidigare men när vi var i Helsingborg hittade jag en del där.



Efter en ganska intensiv början av december blir det nu lite lugnare. Mitt stora mål för veckan är att få ordning på tv-rummet (som inte har nån tv för den har sonen tagit över...) i källaren. Mannen har fått ordning på möblerna men fortfarande en massa saker kvar och inget som inte ska behållas får ställas in nånstans, det ska slängas eller lämnas till Erikshjälpen. 
Vi rensar och rensar men det finns fortfarande mycket kvar att städa bort i det här huset...

Bäst att hjälpa mannen att få rätsida på granen!
Ha det gott.
K R A M




6 kommentarer:

  1. Visst hade de många fina granar! I år var det problem att välja för det var så många fina. Annars om åren har problemet mest varit tvärtom;). Tack snälla för att du har länkat till min lilla blogg<3.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  2. jippi det funkar =) gillar ju din blogg o vill hitta rätt =)
    oj men vilka snygga tröjor eller säger man så hahah
    vi har låtsas gran men barnen har tjat bra länge om att sätt upp den nu men kanske till helgen :D

    Tack söta känns lite bättre nu om än ont men vill inte va hemma mera så satsar på kvällsjobb i morg bara några jobb dagar denna vecka stor kram o fin tisdag

    SvaraRadera
  3. Här tänkte vi handla gran på onsdag och ha en riktig pysselkväll då. Älskar verkligen julen. :-)Jättefin topp du hittat på zara. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Kungsgatan är fint. Det har vi med. Snygg blus, ha en fin lucia. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Vädret går lite fram o tillbaka. Kallt ena dagen och varmare nästa. Snö och sen regn.
    Svårt att bestämma sig verkar det som...

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Rensa ja !!.......det skulle verkligen behövas här, få se om jag får något ryck till våren !
    Men just nu är det bara jul som gäller...
    Ingen snö hos oss, har sett att en del av landet fått snö...mysigt !...tror inte vi här vid Norrlandskusten hinner få någon till jul ;((
    Kram bia

    SvaraRadera