fredag 16 december 2016

Fredag med julfeeling






Om bara en vecka inväntar vi en Uppesittarkväll!
Vi är inte där än men oj vad fort tiden går. Först en vecka med julstress. Eller jag känner ingen stress, det ska städas, en del julgodis till ska göras och nästan alla julklappar ska inhandlas, några är avklarade men vi har ju inte så många att köpa så det är väl därför det inte blivit av än.



Hyllan har fått lite julkänsla och en ny lampa. En enkel liten som passade lagom där, den är köpt på Clas Ohlson.






Innan sista julrushen så tar vi en lugn helg i stugan. Där är det fortfarande inte så mycket vi kan göra mer än planera. Så det är väl det det blir i helgen. Fundera på vilka fönster vi ska ha, vilken färg på tegel, om vi ska riva väggar m m. Som sagt mycket funderingar runt den där stugan.
Vi ska också ta härliga promenader längs havet (jag i alla fall mannen min har ont i foten) och koppla av framför nån mysig film.
Kika gärna på mitt Instagram konto
@hemmapasjuan
vad som händer i helgen.


Ha en härlig fredag och en skön helg!
K R A M




3 kommentarer:

  1. Ha så mysigt! Vi struntar i julstressen och drar ett dygn till Sthlm jag och maken. Kanske blir lite julklappsinköp om vi har tur. Visst känns det lite stressigt, en sån "rak" julvecka - vi ligger väldans låg här hemma och skippar många saker vi kanske brukar göra när det är lite mer ledigt. Bak och godis går bort (förutom nån knäck) i år vilket känns för min del befriande o hälsosamt. Det blir mest att ta vara på dagarna vi har tillsammans. i år kommer ju vår dotter hem första julen på 5 år. Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Förstår att det är mycket att fundera på om stugan...men det löser sig säkert ;)
    Här blir det en lugn jul, ingen stress här inte...desto "fartigare" blir det till nyår ;))
    Hoppas du får en fin helg !
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja nu går det undan. Jag ska strax kavla upp ärmarna och börja göra lite julfint här hemma :) Kram.

    SvaraRadera