torsdag 8 december 2016

Sötegris




Jomenvisst! 
Här bor en stor sådan. Blir nästan sån att jag kan hoppa över maten för att äta det söta. December är verkligen sämsta månaden när det gäller detta. Jag tillhör den kategorin som saktar men säkert ökar i vikt under månaden. 
Och jag kan inte låta bli att smaka...
Tur att det bara är en av tolv månader och tur att jag har Svea så jag kommer ut dubbla promenader varje dag.

"Bakade" lite julgodis igår för att vi ska ha med till gäster i helgen (bara därför!) Ska testa en ny sort ikväll sen blir det inget mer julgodis här hemma.



Recept på knäcken hittar ni här


Och recept på chokladkola här


Nyss hemkommen från jobb och en tur till Maxi. Skulle gjort ärenden på stan också men när jag var klar var det stängt...
Mannen min är hemma igen efter några dagars resa med jobbet så nu ska jag ta med honom och Svea ut på en välbehövlig långpromenad.

Och imorgon hörni, är det redan fredag igen!
KRAM



6 kommentarer:

  1. Tyvärr är jag också en riktig sockerråtta. Inget bra alls. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Och ytterligare en liten råtta här.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Så gott med julgodis. Visst får man njuta lite extra när det ärjul. Ha en fin kväll.kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Jag är en riktigt gottegris! Jamen det är ju inte bra för vare sig mage eller gaddar, men men...
    Nu njuter vi av allt vad december och jul har att erbjuda, snart är vi i trista och torftiga januari!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Speciellt chokladen är ju svår att motstå :) Kram.

    SvaraRadera