måndag 23 juni 2014

Vi har firade lite extra i midsommar





I midsommarhelgen firade vi faktiskt extra mycket här hemma på Sjuan. 
Det var då 20 år sedan vi flyttade in i vårt hus. Vi  fick tillgång till det precis innan helgen så vi hade några dagar på oss att måla innan vi flyttade in. I ett rum hade inte ens färgen torkat när vi flyttade in våra möbler!
Sen dess har renoveringen och förändringarna fortsatt ;)

Nu har det inte varit så stora projekt på sistone. Och det sista som gjorts är bara mannen min som jobbat med. Vi har byggt till lite på vår altan. Mannen min tyckte vi skulle gjort så från början men jag var rädd för att det skulle bli för stor altan men han hade faktiskt rätt :)
Blev nu lite extra yta för solstolarna.




Han byggde oxå ett litet "förråd" bakom garaget så vi slipper se veden, bruna tunnan, gamla krukor m m


Två saker kvar att snickra för mannen min, en ny torkställning och ett sidebord till altanen men det blir inte förrän under semestern.



Vardag igen och 2 veckor kvar att jobba innan det blir semester, eller rättare sagt 9 dagar...
Tillbaka till rutinerna och det känns bra men längtan efter semester blir bara större trots att jag haft mycket ledigt sista tiden.

Ha en skön måndagskväll vänner!
Kramisar





25 kommentarer:

  1. Så fint & vad härligt att semestern snart är här <3

    SvaraRadera
  2. Så himla fint :)
    Skönt att snart ha semester.

    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Härligt med firande. Allt som går att fira bör firas tycker jag. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Kul med lite extra firande, och lite roligt att ni firar 20 år i huset i helgen som gick, då vi flyttade in ett par dagar innan midsommar för exakt 4 år sedan. :-) jättefin är er altan, duktig mannen din. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Så fint ni har, snyggt hus o härlig altan. Jag går på semester samtidigt som du, ska bli sååå skönt.
    Ha en härlig kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Mysigt hos dig! Gillar trädäck:) Jag är ju ledig, men det känns mer som "riktig semester" när Daniel börjar sin om 8 dagar:))
    Det är så att när man varit ledig vill man ha mer:) Jag känner så:)
    Spännande att få se din torkställning, jag behöver också en.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. så galet fint ni har det på er altan... fin utbyggnad!
    Längtar tills jag kan inreda min altan klart, mannen måste bara snickra lite möbler först :-)

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar altan ni har!!!
    Vi tankar idéer inför vårt bygge nästa år :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Så HIMLA fint ni har det! Man kan ju inte tro att det var 20 år sen som ni flyttade in, ser ju helt nybyggt ut!
    Kram och ha det så fint!
    Judita

    SvaraRadera
  10. Men så fint!! Det blev ju jättebra!
    Lyxigt att ha flera olika typer av sittplatser.....precis som man vill ha det!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  11. Superfint! Så smakfullt och hemtrevligt. Förstår att ni trivs!!

    KRAM

    SvaraRadera
  12. Så fint ni har det. Gillar brytningen med de sneda trägolvet där solstolarna står. Fräckt! Jag har också 9 dagar kvar att jobba. Längtar till ledigheten. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  13. Men gaaa! Så mycket härligt utrymme!
    Är fint tycker jag. Härligt att njuta av sommarkvällarna där=))

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  14. Vilken fantastiskt fin altan! Helt i min stil. Kram Stina

    SvaraRadera
  15. Jättefin altan och vad härligt med många platser att välja på.
    Ska visa sambon ikväll. Kram på dig
    Helena

    SvaraRadera
  16. Ni har verkligen ett fantastiskt fint hus och underbar altan!
    Kul med händig man oxå, skulle oxå vilja beställa sådär, men i vår familj är det jag som får stå för snickrandet ;)

    Kram på dig!
    Catta

    SvaraRadera
  17. Vilket vackert hus och underbar altan :) Skönt med en händig man som kan göra det mesta hemma.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  18. Ni bor så¨åååvackert ....
    Härligt med semester snart/Kram i solen!

    SvaraRadera
  19. Oj, vad fint ni har det. Ser hur mysigt ut som helst!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  20. Jag tycker att jag har fått så mycket semesterlängtan nu i och med alla långhelger och lediga dagar som varit. Men det går fort, snart är det semester på riktigt ;_)
    Kram J

    SvaraRadera
  21. Så himla snyggt ert stora svarta bord och stolarna är!
    Har nedräkning till semster nu, tre pass kvar!! Wiihoo bara vädret kunde skärpa sig och termometern göra ett jätteskutt uppåt ;)

    Ha det fint, PIllan

    SvaraRadera
  22. Som taget ur en inredningsmagasin, superfint!!! Verkligen stilrent, det gillade jag, och en riktigt händig man du har :)
    Här blir det inte många slängar gjorda pga ryggskott. Pekar mest med hela handen åt maken som ha semester... Lite tur i oturen det, så jag har någon att tjoa på!!
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  23. Så härlig altan ni har....och segelduk, toppen....det skulle jag vilja ha här hemma i stan, för vi har inte heller tak över vår altan;)
    Men jag väntar på att få ett inglasat uterum här i stan....men jag lär få vänta, hehe...idag har jag varit och städat lite i torpet...innan vi ska flytta ut...alltid trevligt att komma till ett färdigstädat torp.....
    Kram bia

    SvaraRadera
  24. Jag tycker att ni har det så himla fint.
    Kram

    SvaraRadera