fredag 6 juni 2014

Nationaldagen!








Denna vackra orkidé fick jag av en av valpköparna på träffen.
Ett passande kort till oxå ;)



Min plan var att gå upp samtidigt (vid 6-tiden) som mannen min som är iväg och spelar golf. Men eftersom jag hämtade 2 söner inatt som varit på skolfest så jag kom inte i säng förrän sent så jag somnade om ett tag till.  Nu har hundarna och jag varit ute och promenerat i alla fall och första bröddegen är på gång. Ska bli mycket bröd bakat idag inför student och "champagnefrukost" med 17 killar här hemma.
Ute skiner faktiskt solen så bättre väder än lovat än så länge...
Blir trädgårds- och altanfix också, inte typiskt Nationaldagsfirande men så får det bli för att hinna med det jag ska.


Hur firar ni denna Nationaldag?
Kramisar



15 kommentarer:

  1. Valpträff låter mysigt :-) Det blir en tur med cykeln för att spana in nationaldagsfirandet på stan i eftermiddag för min del... Ha en go svensk dag!

    SvaraRadera
  2. Jag ska fira med att städa hela huset för huu så det ser ut! Och så ska jag skänka en tacksamhetens tanke för att jag får bo i vårt fina, fredliga, trygga land. Vara tacksam för att få bo i ett land dit folk vill fly till och inte ifrån. Ha en härlig nationaldag!

    SvaraRadera
  3. Du har det du gör ser jag ;))......men det är bråda tider nu ett tag framöver ;)......vi ska ta en sväng på stan och titta sen ska vi gå på någon uteservering och äta med dottern....solen skiner och värmen stiger...vad kan man mer begära på Nationaldagen.....
    Ha de gott
    Kramis bia

    SvaraRadera
  4. Jag ska träffa tjejerna ikväll på ett glas, kanske inte just för att det är nationaldagen, utan ledigheten och man har tid!!
    Så kul med 17 grabbar på frukost!!
    Ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Ha en fin nationaldag!
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Nja, det blir inget firande direkt. Jag är visst inte så bra på att fira. Mannen min jobbar dessutom.
    Hoppas du får en riktigt fin nationaldag. Kram.

    SvaraRadera
  7. Låter kul att ha hela killgänget hemma på frukost :)
    Här har vi firat med Klågerupsdagen som är tradition i vår lilla by och nu blir det jordgubbar men det hade det blivit även om det inte varit nationaldag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Misstänker att det är fullt upp med förberedelser inför studenten kram Diana

    SvaraRadera
  9. Vad roligt med student! Här dröjer det några år till. Vad glad din din måste vara som har en så snäll mamma som bakar och fixar! Hoppas du får en fin helg med en liten stunds vila också;-)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Med bubbel och lite buffé firades nationaldagen....... och blomplanteringar, för att senare avsluta kvällen med att ta en cykeltur till min farbror med fru och bjuda dom på lite svalkande rosé!
    Det är mysigt med studentfest, men också en massa jobb!! Hoppas brödbaket blir lyckat.
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  11. Vilken jättesnygg kruka, hur cool som helst! :)

    SvaraRadera
  12. Va roligt med studenten. Vi var på studentfirande i torsdags och visst får man
    en klump i halsen när man ser alla fina nybakade studenter.

    Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Jag firade typ som du, lite uteplats-fix ;) Å så lite blå-gult fika ;)
    Vilken vacker orkidé i tuff vas!
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram/maria

    SvaraRadera
  14. Ja, vi firade med att få upp de nya markiserna då;-)
    Själv städade jag som en tok ;-)
    Så firar gör vi nog inte så värst bra, men gott med ledig dag:)
    Ha de gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Ibland känns det som att nationaldagen kommer lite i skymundan av midsommar och alla andra helger. Men egentligen borde man ta alla tillfällen att fira :)

    Så fin blogg du har.
    Kram Marie

    SvaraRadera