söndag 29 juni 2014

Sista söndagsbilden!








Hade tänkt mig en sommarbild idag när det är sista söndagsbilden innan semesteruppehållet. Men nu känns det inte alls somrigt. Och jag, jag har redan börjat fundera över inredningen till hösten...

Fler söndagsbilder på Fabriken förstås!



Så söndagsbilden idag blir på nya vasen från Zeta´s.
Just nu är jag väldigt förtjust i dessa små vaser som kan pryda det mesta. Nu står det bara några strån i den. Enkelt och vackert! 
Den står på det vita skåpet här hemma tillsammans med några andra saker. Och tänt ljus. Denna helgen har det varit många tända ljus här.



Dagen började inte bra för mig...
Efter halva långpromenaden på morgonen så kände jag helt plötsligt domningar i min rygg. Länge sedan jag hade ont i den men ibland gör sig diskbråcket påmint! Högersidan krånglar emellanåt i höften och skinkan men värken i ryggen är värre..
Försökte mig ändå på trädgårdsarbete men när jag knappt kom upp från backen så gav jag upp.
Så idag får det bli "intervaller" här hemma med sysslor blandat med ryggläge på golvet och benen upp. 
Inte de intervallerna jag hade tänkt mig...

Men nu har jag tagit värktabletter, tänt ljus och gjort det bekvämt för mig jämte vovvarna på golvet. Tur att jag har en bra bok att läsa.

Hoppas ni har en härlig söndag!?
Stor kram till er




14 kommentarer:

  1. Så vackert...
    Hoppas ryggen känns bättre/Kram

    SvaraRadera
  2. Så jobbigt med din rygg! Hoppas den känns bättre i morgon.
    Så enkelt och vackert med strån i en fin vas
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Oj så jobbigt det låter...hoppas att det går över snabbt iaf.....vi har inget vidare väder idag, så det blir nog att tända ljus här med...lusten har liksom gått ur mej idag....blir så less på kylan....ha en fin kväll!
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Å fy och ryggvärk som är så plågsamt, jag har en dålig rygg så jag förstår hur du har det.
    Vila och krya på dig, kram.

    SvaraRadera
  5. Usch inte kul att ha ont i ryggen. Hoppas det snart känns bättre. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Fy ryggvärk brottas jag med nu det är inte skoj! Hoppas du blir bättre snart!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Men usch då....hoppas din rygg kryar på sig! Att ha ont i ryggen är det värsta....
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  8. Fy för ont.. Krya på dig. Dina bilder är så fina, gräs är enkelt och vackert. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  9. Oj så tråkigt! Hoppas det snabbt går över. Gillar också små fina vaser. Söt din vas är. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Hoppas du snart mår bättre!

    SvaraRadera
  11. Ååh, stackars - hoppas att idag (måndag) blev en lite bättre dag! Varm kram till dig!

    SvaraRadera
  12. Jättefin vas och så enkelt o vackert med bara ett par strån så. Ja vilket åks o dunder-väder det har varit, men idag skiner solen!
    Ha det gott!
    Pernilla

    SvaraRadera
  13. Hmmm.. känner igen den där smärtan! Hade precis lika dant innan operationen. Ta det försiktigt! Ja, sommarbilderna lyser med sin frånvaro, vi får hoppas sommaren är på väg ;-)

    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  14. Hoppas att ryggen känns bättre. Fin bild.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera