onsdag 25 juni 2014

Det räknas ner...





Som sagt, väntan på semestern är större än på många år. Kanske för att jag ska ha en vecka tidigare än vad jag brukar så det känns verkligen att den är nära eller för att jag redan varit ledig en del och fått smak på det!
Hur eller hur går dagarna fort och mittendagen är passerad så helgen närmar sig med stormsteg.


Det är en del i vår trädgård jag skulle vilja ändra på men förhoppningen finns att vi ska hitta annat boende så vi spar de pengarna. 
Många av blommorna som finns i vår trädgård är kvar sen vi köpte huset, inga favoriter direkt men jag gillar att de inte blommar samtidigt. När de gula liljorna nästan blommat färdigt så börjar de orange att öppna sig.
Finns andra färgglada blommor på trädgården så därför valde jag att sätta bara vita pelargoner i krukorna på framsidan.




Men lite färg på altanbordet.


Ha en skön lillelördagskväll!
Kramisar




14 kommentarer:

  1. Ja, en fördel är ju att allt inte blommar samtidigt.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Spännande med tankar om nytt boende. Det finns så mycket fint man kan ha i kruka, lättare att ta med sig när man flyttar. Jag tror jag har samma daglilja som din orange, vat ej namnet på den.
    Ha en fin kväll och skönt att semestern närmar sig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Nytt boende? ni som har så fint,
    förstår att du längtar till semester, när det är så nära brukar det ju vara näst intill olidligt =)
    kram

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att du längtar och räknar ner. Det gör jag också....... Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Det är fint med vita pelargoner. Jag längtar också efter semestern. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Härligt med nedräkning, själv får jag allt vänta i nästan fem veckor till.....Ha en fin kväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Vita blommor är alltid fräscht tycker jag. Har också semster snart, så skönt! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Men oj nu blev man ju nyfiken...;) På varför ni vill flytta...ni som har fixat så himla mycket och har det så fint. Ert altandäck med alla fina möbler is to die for..
    å sugen på att baka blev jag och vilka fina bilder från Zetas.
    Kram kram
    Katarina

    SvaraRadera
  9. Det har jag missat tror jag, att ni funderar på nytt boende.

    Trädgård är ju sånt där som man inte bara gör om i ett ryck så jag förstår att ni väntar.
    Skönt att det blommar i omgångar dock. Finns inget tristare än när allt blommar på en gång sen är det över=))

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  10. Ja här är semesterlängtan stooooor, men jag har 3 veckor kvar innan det är dags.
    Fina bilder! Ha det gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  11. Härligt att semestern börjar närma sig och vita pellisar är ju såå fint!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  12. Samma här...räknar timmarna nu!!
    Härligt ska det bli :)

    Ha det gott Kram PIllan

    SvaraRadera
  13. Härligt & ...Så vackert med färg på altanordet!

    /Kram & ha dé gott

    SvaraRadera
  14. Längtar och räknar timmar jag med, känner som du att semestern hägrar mera i år än förut och ändå är det inte pga vädret precis.

    Hoppas du har en bra torsdag

    Eva

    SvaraRadera