tisdag 3 juni 2014

Premiär doppet!








Igår blev det premiärdopp för våra vovvar.
Så vackert där nere vid vattnet när solen sken i går kväll!




Svea piper när vi kommer ner till vattnet och vill i så fort som möjligt och sen vill hon inte gå upp ;)



Men ikväll blev det en promenad i spöregn. 
Vädret ändrade sig snabbt, regnet behövs ju men det var trevligare väder igår!

Nu ska jag fortsätta leta inspiration till dukning. Tänkte göra några egna vimplar att hänga i taket som jag gjorde när äldste tog studenten men nån annan variant.
Nån som vet var jag kan hitta bokstavsmallar??

Ha en skön kväll!
Kram på er





17 kommentarer:

  1. Sååå himla mysigt det ser ut när hundarna badar tillsammans. Saknar våran härliga Sixten Jr.....
    Så fina det var på balen och miljön ser ljuvlig ut i bakgrunden, och rabarberpajen ser ljuvligare än ljuvligast god ut med glass.
    Bloggerskan själv var superfin i sina snygga kläder...
    Vet inte hur stora mallar du är ute efter men jag har som jag trycker på vimplar som är ca 5 cm och köpta på en scrapbookingaffär här i stan av märket "You Do" som man använder Distress-stämpel till. Tror Panduro har den.. Lycka till!!
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder i skön miljö. Så härligt de har det!
    Vet inget om bokstavsmallar. Låter fint med vimplar.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Åh så härligt för dem, underbara bilder! Min Ebba gillar inte alls att bada den tråkmånsen..
    Ingen vidare koll på mallar tyvärr, hoppas du hittar var du behöver :)

    Kram och ha en fortsatt mysig kväll,
    Catta

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! När jag läste rubriken så trodde jag ju först att det var du som premiärdoppat dig! ;) =)
    Vad för slags mall tänker du på? Du kan ju alltid skriva ut något snyggt typsnitt i riktigt stor storlek från datorn, och sedan klippa ur.
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att dom älskar att bada. Doris är en riktig badkruka. Mallar är inte min grej, men hoppas du får svar.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Så härligt, det så härligt ut när hundar simmar tycker jag. En av våra bara älskar att bada, hon kan vara i hur länge som helst. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Trodde först det var du som blivit galen och hoppat i sjön ;)
    Dix är tokig i vatten och har varit i några gånger redan i år, men hon badar ju i diken så fort isen släpper på våren.
    Hoppas allt är bra med er annars, så vin Gustav va på balen.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ser alldeles ljuvligt ut för hundarna.
    Den blå klänningen är från Filippa K och finns i fler färger, knälång.
    Kram fina

    SvaraRadera
  9. Otroligt vackert & underbart ....
    /Kram

    SvaraRadera
  10. Hej hej!
    Men å så härligt det där ser ut...
    Vår Sally är rädd för vatten så hon badar inte minsann...
    Verkligen vackra bilder!
    Jag har också tänkt göra vimplar till vår student och jag tror Panduro har både schabloner och stämplar. Annars kan man ju ta Marias förslag och skriva ut på datorn. Man kan ju skriva ut i tjocka raka bokstäver som man sedan klipper ut och limmar på, på vimplarna.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  11. Vad mysigt! Man kan riktigt se hur de njuter! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  12. Det där såg ju helt underbart ut, vad fint ni bor! :)

    SvaraRadera
  13. härligt med lite bad, även om jag gärna väntar ett tag till...!
    Roligt att planera student, älskar att fixa fester! Och så tittar jag på de fina balbilderna och funderar på om det är Vetlanda eller?

    SvaraRadera
  14. Så härligt att se dem bada. Min lilla vovve hade aldrig gått i frivilligt. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  15. Så härligt för hundarna. Är det Östanå?

    Kram Linda

    SvaraRadera
  16. Fint! Vi hade premiärdopp för barnen ikväll. Kul att cykla iväg en vardagskväll och bara ta ett snabbdopp. Fast jag väntar nog tills vattnet är lite varmare.

    SvaraRadera