söndag 3 augusti 2014

Födelsedagsfirande!






Vi har firat här idag!
Mannen min fyller år och även äldste sonens flickvän. Så jag gjorde chokladmarängtårta och eftersom flickvännen skulle iväg och jobba så blev det en brunch med godsaker efter. Jag bakade även maränger.



Vi satt förstås ute på altanen för efter en mulen förmiddag så kom solen igen!
Jag blir lika förvånad varje dag, väntar på att det snart ska vända och bli skitväder men inte ännu...



Och några presenter blev det till födelsedagsbarnen förstås.



Sitter här med lite söndagsångest...
Efter (nästan) 4 veckors ledigt ska jag imorgon komma tillbaka till vardagen igen.
Kliva upp kl 5 och tillbringa hela dagarna på jobbet istället för att vara ute... Men efter denna fantastiska semester, kommer inte ihåg när jag hade en sån sommar sist, så har jag verkligen vilat upp mig. Har absolut inte fått allt gjort här hemma som jag tänkt men jag har laddat batterierna ordentligt.Och sysslorna kan jag ta efter hand under hösten.



Ha en skön söndagskväll och hoppas ni får en bra start på arbetsveckan!
Ni som inte börjar jobba hoppas jag får njuta av fler soliga dagar!

Stor kram






15 kommentarer:

  1. Gissar det är många med ångest ikväll o svårt att sova. Gosh om en vecka är jag själv där efter 4 mån hemma o nytt jobb.... Ska försöka njuta vs kommande vecka.... KrAm

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig brunch med många godsaker. Förstår att du har liiite jobbångest, själv njuter jag av tre veckors semester till. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Wooo...Så gottit & mysigt - Grattis till dem såklart :)
    Du ska se att det går bra när du väl kommit igång på jobbet/Stooor kram från lilla mig!

    SvaraRadera
  4. Vilken god brunch, och tårtan ser farligt smaskig ut.
    Förstår att du har jobbångest, men det kommer gå kanon! Själv får jag ha ledigt nästan två veckor till.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Jösses vad smaskigt det såg ut. Blev sjukt sugen på maräng nu för att inte tala om jordgubbar :D
    Ha en fin kväll
    Kram
    Jennifer

    SvaraRadera
  6. Såg himla mumsigt ut!
    Ja, sommaren ska man inte klaga på. Hur härligt som helst!!

    Hoppas du får en bra start på jobbveckan!
    Kram kia

    SvaraRadera
  7. Så trevligt med kalas. Grattis till de dina. Nu laddar vi inför i morgon. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Åhhhh marängtårta...jag gillar maränger i tårtor och marängsviss mums !!!!......kul med kalas;)
    Hoppas du kommer upp nu då i morgon bitti ;) och inte försover dig.
    Ha det gott!
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Alltså, här sitter jag med en småkurrande mage och funderar på om jag orkar plocka fram något att äta innan jag går och lägger mig eller ej. Nu kurrar inte magen mindre , kan jag säga :) Så gott du dukat upp och tårtan ser underbart god ut. Kul med kalas.
    Hoppas du får en bra start på jobbet i morgon, sen kan du ju njuta ute när du kommer hem.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Många som har ångest just nu... Sambon min med börjar imorgon.
    Vilket kalas och brunch.. Inte alls illa!

    SvaraRadera
  11. Förstår att du har lite smått ångest för att börja jobba, jag har 1 v kvar sen är det min tur att börja jobba, men jag börjar mjukt med att jobba mån och tis och sen är jag ledig resten av veckan, så här mjukstartar man.
    Ha det bra
    Kram Linda

    SvaraRadera
  12. Vilket kalas. Så mycket godsaker. Ja man vill verkligen ha den fina sommaren kvar. Fast här öser det ner idag. Så det får bli lite innesysslor. Ha en fin dag fast det är jobb. Kram Pernilla.

    SvaraRadera
  13. Wow, vilken läcker tårta och härlig födelsedagsbrunch:) Du har iaf hunnit med det som är viktigast med semester...att ladda:D Själv blev det ett oväntat slut på min semester som nu övergått till sjukskrivning ett bra tag framåt. Har tidigare gråtit några skvättar men har nu accepterat min nya tillvaro:D/Maria

    SvaraRadera
  14. Härligt med lite firande, såg väldigt gott ut. Hoppas dagen idag går bra trotts jobb igen.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  15. Vilket härligt firande ni verkar ha haft...
    hoppas att jobbardagen gick fint, själv har jag en vecka kvar och jag undrar hur det ska gå sen...?!

    SvaraRadera