lördag 9 augusti 2014

Lördagsutflykt...





På gaveln av huset står vår hösthortensia.
Och där trivs den tydligen. För det är stora blommor på den. Jättestora!
Jag älskar dessa växter som trivs bra utan att jag behöver lägga nåt jobb på dem. Bara säga några snälla ord när jag går förbi.





Fick ett mess av bästa vännen (samma som jag åkte till Turkiet med i april) igår som undrade om vi hade nåt för oss idag?
Och det hade vi inte efter ändrade planer så nu åker vi till Vaggeryd där de bor. I ett superfint hus med en fantastisk trädgård. Så vi ska njuta av trevligt sällskap, äta och dricka gott. 
Gubbarna får åka iväg och spela golf medan vi promenerar och pratar!



Så jag ser fram emot en härlig lördag, hoppas ni får en fin dag!

KRAM KRAM




18 kommentarer:

  1. Låter härligt med en liten tripp;))....och vilken jättefin Hortensia !!
    Ha det så bra då...
    Kramis bia

    SvaraRadera
  2. Älskar hortenisor.. Dock är jag inte duktig på att hålla dom vid liv... Skulle då vilja plantera utomhus. Visst är det trädgårdshortensia el heter dom vipphortensia? Kram

    SvaraRadera
  3. Wow...Så vacker Hortensia & mysigt mé utflykt -Ha det så gott!
    /Kram

    SvaraRadera
  4. Så vackert med hortensia. Jag brukar ta in ett par blommor och ställa i en vas. Ha en skön dag. Kram Anita

    SvaraRadera
  5. Oj vilken Hortensia! Fantastiska fin :D
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  6. Wow, vilken Hortensia! Den ser verkligen ut att stortrivas!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Men oj så fin, helt otroliga blommor, önskar att jag hade en sån!!

    Ha så trevligt i Vaggeryd =)
    Kram Catta

    SvaraRadera
  8. Åh vilken underbar blomma/buske! Fantastiskt fin!
    Låter som att du har en härlig lördag!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  9. Hoppas du fick en toppen lördag!
    Vilken vacker blomma.
    Ha en fin kväll!
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Perfekt med såna " självgående "växter. Hoppas kvällen blev lyckad , extra kul med spontana dejter.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  11. Vilken fin hortensia, helt underbar!!! Nästan ett måste med växter som sköter sej själva! //kram maria

    SvaraRadera
  12. Vi fick en höst hortensia i bröllopspresent och den bara blommar och blommar så tacksam!
    Kram
    A

    SvaraRadera
  13. Så fin hösthortensia. Det är så vackert. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  14. å, så vackert... ljuvligt med sensommarblommor!
    Ha en fortsatt härlig helg!

    SvaraRadera
  15. Åh herregud så vacker!! Du måste verkligen ha gröna fingrar...!
    Jag är dålig på trädgård men jag gillar det ;) Försöker så sakteliga "bygga upp" rabatter och pallkragar eftersom vår baksida är i princip helt nyanlagd...

    Kram PIllan

    SvaraRadera
  16. Hej hej!
    men ååååå iiiiii eeee oooo... nu blev jag allt tokavis...ååå vilken fin buske!!!
    Jag ska nog ta bort några rabatter och satsa på mer buskar som sköter sig själv..;)
    Super fint!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  17. Oj så fin er hortensia är! Jag har inte vågat testa hortensia i trädgården. Har bara haft dem som krukväxter och det brukar tyvärr inte sluta så bra eftersom jag är hopplös på att komma ihåg att vattna ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  18. Älskar hortensia! Har också några i rabatterna men de vill inte blomma, har en i kruka också men den vill inte heller blomma. Trist, jag kanske har fel jord.
    Lisa

    SvaraRadera