onsdag 6 augusti 2014

Sommarsysselsättning







Jag älskar att läsa böcker!
Men det blir nästan bara på sommaren (mest på semestern). Resten av året räcker inte tiden till, blir mest bloggen på ledig tid...
Denna semestern har jag läst mycket. Och den här boken blev en favorit (som jag hittade efter bloggtips). Mycket bra!



Tänkte köpa en annan med Jojo Moyes - Sophies historia.
Nån som läst den?



Nu läser jag en annan bok. Hittade den i gömmorna i källaren när jag rotade efter böcker.
Eftersom jobb och vardag är igång igen blir det inte så mycket läst men det blir en stund varje kväll så jag somnar lättare sen.


Har ni nån favoritbok?
Skön kväll till er!
Stor kram




14 kommentarer:

  1. Den boken är verkligen helt underbar! Läste den förra semestern. Denna semestern har jag läst alldeles för lite; tror att jag behövde återhämta mig från vårens studier ;-) Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag läser oftast också på semestern, tycker inte att jag kan koppla av annars. Den boken har jag inte läst bara hört talas om. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Har inte läst på ett år faktiskt, det har inte funkat för bokstäverna bara hoppar och sedan somnar jag. men innan älskade jag att läa böcker iallafall på sommaren.
    Kram helena

    SvaraRadera
  4. Hmmm, den hade jag med tänkt att läsa, men det har bara blivit en massa inredningstidningar som vanligt.. Men en bok vore allt trevligt att läsa.
    Suss gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. och själc skulle jag behöva läsa mer.. blir allt för sällan. kram

    SvaraRadera
  6. Håller också på att läsa Livet efter dig. En superbra bok hittills. Har inte läst den andra. Men den är säkert också bra. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Jag har bara läst en liten pocket i sommar, den man fick om man köpte Lantliv. Gillar att läsa men kommer inte till ro tyvärr. Tack för boktipset. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Jag läser väldigt sällan böcker, men faktiskt igår var jag i bokaffären och köpte just den boken "Livet efter dig", jag har
    hört att den ska vara så bra.

    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Jag har också läst Livet efter dig i sommar, blev stormförtjust i den... Kram J

    SvaraRadera
  10. Åh om du inte har läst Sophies historia har du en underbar stund framför dig :) Läste livet efter dig förra sommaren och gillade den mycket men Sophies historia är ett par snäpp bättre ändå tycker jag. Vi läste den i våras i vår bokcirkel och den fick betyget 5 av 5 av oss fyra "ruggugglor" i cirkeln.
    Det är en mycket vacker, känslig, sorglig men samtidigt underbar historia och så du får en liten historielektion på köpet ;)
    Mitt råd är alltså , Läs den !!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. jag läser också mest på semestern... i vardagen är det inet jag prioriterar även om jag skulle hinna.
    Tack för boktips... har ju några semesterdagar kvar! :-)

    SvaraRadera
  12. L'äser fööör lite & har inte läst den då hihi ...

    /Kram

    SvaraRadera
  13. Den där boken gillade jag mycket! Jag läser nog rätt mycket i perioder. I sommar har det blivit en 4-5 böcker; några historiska romaner o en spännande thriller. Bästa boken på senare år är fsktiskt Hungerspelen trilogin, men oj, har många favoriter annars 😄. Läsa är enorm relaxing och bra för det "inre" bildspelet. Kram!

    SvaraRadera
  14. Livet efter dej är helt underbar, läste den på tåget hem från Kastrup och satt och storgrät... Men jag måste också tipsa om "min mormor hälsar och säger förlåt", av Fredrik Backman. En av många bra böcker jag läst i sommar. Lyssnar just nu på "Ödesgudinnan på Salong d'Amour" av Anna Larsson, också mysig... //kram maria

    SvaraRadera