lördag 23 augusti 2014

När mörkret kommer






Denna veckan har varit regnig, blåsig och mulen. Och solen som värmde oss så härligt hela semestern har mest lyst med sin frånvaro sista tiden. Mörkret kommer mer och mer.
Men jag kurar ihop mig här inne och tänder lampor och ljus. Plockar i fönster och funderar på vad jag kan göra för förändringar här hemma.






Efter morgonpromenaden i spöregn så satte jag igång med att baka bröd. Har även gjort paj m m till kvällen. Nu åker vi snart på kräftskiva hela familjen till goda vänner.

Fin lördagskväll till er!
KRAM






15 kommentarer:

  1. Ha så mysigt på kräftskivan! Här har jag och dottern ätit kräftor i all enkelhet.
    kram Helena

    SvaraRadera
  2. Kräftskiva - Så gott & trevligt :)
    /Kram

    SvaraRadera
  3. Mysigt med kräftskiva. Hoppas ni får det bra.

    SvaraRadera
  4. Ja det känna verkligen höst. Vi äter också kräftor i kväll. Så gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Hoppas ni har riktigt trevligt på kräftskivan:)
    Jooo, nog blir det mörkare allt.. och kallt på en gång!!
    Men idag hörde jag på nyhetsmorgon att det kan komma indiansommar i början på september, varmare väder upp emot 20-22 grader!!!
    Det håller jag tummen för!!=)
    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  6. Mmm visst visst känns det som hösten är på intågande även om man tycker det är sensommar:)) men jag ska erkänna att jag tycker det är lite mysigt att tända ljus och kura upp sig i soffan :)) , trevlig helg! Agnetha "Agge"

    SvaraRadera
  7. Baka bröd passar väl superbra dessa regniga dagar :) Dock hoppas även jag på lite värme igen , inte beredd att helt lägga undan sommarkläder ännu, det blir så lååång höst/vinter ändå :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Baka bröd gör jag inte ofta nuförtiden men igår hände det. Tror att det helt enkelt var ett passande väder för inspirationsbak:-) Hoppas kräftskivan var trevlig!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  9. Mysigt, man får göra det bästa av det kram Diana

    SvaraRadera
  10. Hoppas ni hade trevligt på kräftskivan. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  11. ja,de har verkligen varit solfrånvarande.. så tråkigt. solen kunde åtminstone skina några timmar om dagen. kram

    SvaraRadera
  12. Vad fint du har det!!!
    Vi har haft rätt fint fast lite lägre temperatur! Och ett par skurar såklart, men ändå helt ok.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  13. Visst känns det som höst, men jag hörde precis att det ska bli varmare till veckan...då som vi tänkte flytta hem...typiskt!
    Nu ska jag iväg till loppisen igen...få se om jag får sälja lite mer idag....hoppas bara inte regnet kommer....det har regnat i natt.
    Ha en fin söndag;)
    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Hej heeeej!
    Jag börjar också få riktigt höstfeeling och det suger lite efter att plocka in rönnbär och kvistar o kottar..
    Jag tyckere det jobbigaste är de stora skiftningarna...jag tycker vädret kunde bestämma sig...
    Vi kikade nyss ut och bestämde os för en tur till svampskogen... i nästa andetag vräker regnet ner....:(
    Å vovvarna är så fina där de ligger o surar över att dörrarna är stängda...sötisarna..♥
    Hoppas du har hittat nåt att ha p dig på lördag..;) Jag har inte ens börjat fundera än...tror du jag hinner banta bort 8 kilo innan dess så jag kommer i favvoklänningen...hahaaa..
    Nu ses vi snart och ååå va skoj det ska bli!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  15. Det är mysigt ändå när det går mot höst och man får lite lust att fixa inne... Önskar dej en härlig söndagskväll!

    SvaraRadera