onsdag 27 augusti 2014

När hösten faller på....








Vill egentligen inte skriva höst. För det är fortfarande augusti. En sommarmånad.
Men höstkänslan, den kom snabbt.
Jag går runt på trädgården och plockar bort vissna blommor och blad som gulnat. Och tänker att nu gör jag höst, slänger sommarblommor och planterar nåt höstigt istället. Och så lyser det upp nån blomma här o där och pelargonerna de är fortfarande fina. Så det höstiga, det får vänta lite till...
Och idag har det varit riktigt fint väder.



Jag blir så frustrerad....
Har fått nåt virus här på datorn eller vad det är. Det ramlar in anonyma kommentarer. Väldigt roligt i o f s men dessa är på engelska och med finns alltid nån konstig länk!
Nån som vet hur jag kan bli av med dessa?
Ändra till endast registrerade användare? Men då tappar jag de "riktiga" anonyma som vill kommentera.
Eller förhandsgranskning?
Tar gärna emot tips!


Ikväll ser jag fram emot en tjejträff!
Ha det gott, kramis





8 kommentarer:

  1. Jag har samma problem, det plingar i mobilen mitt i natten och då kommer dom, de anonyma skitkommentarerna som inte syns på bloggen. Ja hösten känns nära... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Idag har det vart riktig Sommar igen ju - Underbart ♡ ...
    Du skulle kunna testa & använda dig av Ordverifiering,kan hjälpa/Kram nu blir det Idol hihi

    SvaraRadera
  3. Ja vilken vändning på vädret igen, för nu har det blivit lite värme igen, härligt! :-) Kramizz och lycka till med att få bort de tråkiga kommentarerna/Laila

    SvaraRadera
  4. Samma här, så fort jag ändrar till att "alla" kan kommentera rasar de engelska skräpkommentarerna in. De hamnar ju i och för sig i min skräpmail och blir inte publicerade, men ändå. Så jag ändrar nog snart tillbaka till registrerade användare.
    En härlig sommardag idag:)
    Ha en trevlig kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Kanske kan verifiering? Det brukar ta bort skräp :) Pelargonerna brukar trivas nu, bara det är sol.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tänkte också byta lite blommor. Fast de har fått ny fart igen så jag väntar lite. Hoppas du får rätt på ditt problem med kommentarer. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Jag är som du, drar mig lite för att säga höst när det fortfarande är augusti! Men men... Hösten är ju vacker den med! :) Ha så mysigt på tjejträffen! Kram på dig <3

    SvaraRadera
  8. Får också sådana mail, anonyma , på engelska med en länk...hm det kanske bara är att lägga till "bevisa att du inte är en robot " som gäller

    SvaraRadera