fredag 3 juli 2015

Fredag, semester och knäckig sommarpaj





När vi bestämde oss för att grilla hemma förra helgen hade jag inget gott att bjuda på till efterrätt. Det fanns gott om rabarber i landet och jordgubbar hade vi handlat. Så det fick bli en knäckig rabarber och jordgubbspaj. 
Receptet hittar ni här.
(jag tog 1,5 sats till det knäckiga täcket)






Den serverades med glass och vaniljvisp.





Fredag. Och semester.
I fyra hela veckor!
Blev kvar lite på jobbet men inte så länge som jag brukar. Mannen och jag har varit på gymmet och sen cyklat med hundarna ner till bäcken så de har fått sin motion och ett kvällsdopp.
Inga killar hemma ikväll så vi köpte oss en varsin sallad till kvällsmat. Har precis ätit och sitter nu kvar på altanen. Så skönt!
Svensk sommar när den är som bäst.

Ha en härlig fredag och skön semester till er som också jobbat sista dagen idag!
KRAM


11 kommentarer:

  1. Härligt med semester !!
    Alltså jag blir nästan dålig av den här värmen...idag har vi haft 32 grader i skuggan...och nu är det 25...men i morgon blir det svalare igen.
    och nästa vecka blir det sämre och sämre för varje dag...hos oss iaf...jag brukar kolla SMHI på datorn....undra hur vädret blir den här sommaren egentligen....men det finns ju mycket man kan göra ändå, när inte vädret är bra....jag hoppas du får en fin och bra semester ;)))
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med 4 veckor semester ha det så skönt och bra nu.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Oj så god den pajen såg ut! Mums!!

    Du ska ha en jätteskön semester! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Jösses så sugen jag blev på att göra en knäckig paj till dagens fikastund! Jag har ett liknande recept som jag brukar göra,
    men det är med hallon och det gör alltid succé!
    4 veckor semester låter som en utmärkt julimånad! Hoppas det fina vädret håller
    i sig och varje dag blir en toppendag!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  5. Den ser knäckig och god ut. Här är också semester nu. Så härligt. Ha en fin dag Kram Pernill

    SvaraRadera
  6. Wooo,så gottig paj ♡ ...
    Önskar dig en fantastisk ljuvlig & skön Semester/Kram

    SvaraRadera
  7. Ohhlalala så göttit, mumma. Ja det gör du rätt i att fira in semestern, här är det också semesterfirare =D

    Ja det är jätteviktigt att skydda sig från solen, =D, så man försöker verkligen i den mån man kan

    Ha en fortsatt bra helg

    SvaraRadera
  8. I really appreciate your professional approach. These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    SvaraRadera
  9. Det är ju så mycket sommar med rabarber och jordgubbspaj.

    Madeleine

    SvaraRadera