fredag 24 juli 2015

Sommarsysselsättning...





Idag har faktiskt solen visat sig här. På förmiddagen i alla fall. Var uppe tidigt med yngste sonen så vid kl 9 hade jag både avverkat morgonpromenaden, ett pass på gymmet och frukosten. Sen satte jag mig i solstolen men det krävdes filt emellanåt när solen gick i moln och det blåste.
Blev inte så länge för jag tröttnade på alla molnen... Bläddrade i alla fall i några inredningstidningar och läste bok.
Det är denna tiden på året jag läser mest. Just nu läser jag denna bok "Sotaren" av Ian Wachtmeister. Inte den typ av böcker jag brukar läsa men intressant och ibland väldigt rolig. Ni hittar den här.


På vår resa till Rhodos läste jag ut dessa 4 böcker:
"Tusen små bitar" och "Min vän Leonard" av James Frey, de kan jag verkligen rekommendera. Allra helst den första, ingen thriller men otroligt spännande!
"Fågelbarn" av Christin Ljungqvist var lite för mystisk för mig men passar den som gillar mystikens värld...
Dessa hittar ni här.


Mitt sista boktips är denna "Millie Birds bok om döda saker av Brooke Davis. Väldigt lättläst och rolig bok om tre olika personer på äventyr.
Den kan ni hitta här.


Här hemma blir det inte lika mycket tid för läsning. En del annat som måste göras och så blir jag sittande mer vid datorn... Men även denna höst har jag bestämt mig för att jag ska lägga mig tidigare och läsa istället på kvällarna. Får väl se hur det blir...

Har varit hemma ett par dagar nu och fått en hel del gjort i trädgården. 
Nu ska vi snart grilla och jag ska stryka och packa väskan igen för imorgon åker vi till Stockholm. Jag ska på spännande utbildning med härliga och duktiga tjejer. Ska bli jättekul! Mannen min gör mig sällskap upp och träffar sin systerdotter med familj och så blir det säkert nån golfrunda även där för honom....

Härlig fredagskväll till er!
KRAM



5 kommentarer:

  1. Alltså bokläsning hör sommaren till, därför lottar vi ut 5!! stycken nu! Kram! : )

    SvaraRadera
  2. Många trevliga boktips. Vi åker på mini semester till Stockholm om två veckor ska bli mysigt. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen. Jag hade ingen bok med mig i Kroatien denna sommar, saknade det lite.
    Ha det så trevligt i Stockholm
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Tack för boktipsen. Sommaren är läsning för mig, brukar gå några böcker under semestern. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Vilka fina grå krukor !!
    Jag har precis funnit kärleken till trädgården med allt vad det innebär :)
    Och nu efter ett drygt halvår i "hus" kan jag inte tänka mig att bo på något annat sätt igen !
    Kram

    SvaraRadera