söndag 19 juli 2015

ROXETTE!



Rhodosgänget samlades igen i Kalmar igår för att gå på Roxette.


Vi var på restaurang och åt sedan blev det ett stopp på "Satan i gatan".



Ytterligare ett stopp med "vätskekontroll" på väg till Fredriksskans innan konserten.
Förband var Escobar. Inte så bra enligt mitt tycke...




Men Roxette var riktigt bra!
Så kul att höra de där kända gamla låtarna.
Blev imponerad av Marie Fredriksson som fick hjälp när hon kom in på scen med och sedan satt på en stol och sjöng under hela konserten. Tyvärr är det ju inte samma röst hon har som innan hennes sjukdom men starkt av henne att göra detta framträdande, och turné, tycker jag!



En mycket bra kväll blev det och tur med vädret hade vi.
Ingen kamera var med denna gången men ni får stå ut med  mobilbilder.


Blir en lugn hemmakväll med film idag. Känns bara som vi varit hemma för att tvätta, packa, städa, vattna m m sen vi började semestern...

Ha en härlig avslutning på veckan!
KRAM



17 kommentarer:

  1. Vad mysigt att åka ett helt gäng och kolla på Roxette. Snart ses vi också. Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Å så trevligt! Såg att ni hade kungligt sällskap dessutom :-) Vi skall gå på Roxette på Dalhalla på måndag. Skall bli så kul.

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  3. Så kul med konsert men trist att Marie Fredriksson är dålig, trodde faktiskt att hon blivit frisk.
    Kul att se era vänners hus, ser ut som liknande färg vi ska måla vårt hus med :)
    Ha en fortsatt härlig semester!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mysigt! hade gärna varit med där.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte konserten var så där. Hade varit så mycket bättre med storbilds tv med lite glimtar från deras storhetstid samtidigt som de sjöng. Men starkt av Msrie förstås! Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken kväll! Jag blev lite butter när vi missade dom på Tivoli i Köpenhamn. Kram Anita

    SvaraRadera
  7. Så kul....lite avundsjuk är jag allt. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Heeeej där!
    Va härligt med konsert! Kul att ni gillade den, recensionerna ar ju inte roliga att läsa...
    Nästan lite jobbigt att läsa dem faktiskt.
    Vi satt i bilen på väg hem från göteborg när konserten var, vi åkte färjan från Fredrikshavn igår.. O vi åkte med den färjan som sen kolliderade med ett tankfartyg inatt. Hu så läskigt..
    Hoppas ni får lite med lugn nu resten av semestern!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Åh, stort med Roxette! Kan tänka mig att det kändes speciellt att se dem.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Kul att konserten var lyckad och bra. Och vilken tur med vädret ni hade också.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  11. Roxette är en riktig goding. Så mycket nostalgi man känner när man hör deras musik. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Gillar Roxette!!! Visste inte att hon var så pass dålig att hon behövde hjälp för att komma in på scen. Det jobbigaste med att resa bort är att packa upp sedan tycker jag :)Här tvättas det för fullt nu också, nästan så jag inte vill åka bort sen igen haha. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  13. Vad kul att se Roxette live! Nostalgi för fullt, men inte visste jag att Marie var så dålig! <3 Fina bilder o fina voffsingar i förra inlägget <3 Kram o ha en fin dag! /Petra

    SvaraRadera
  14. jag var på Roxette konsert på 90-talet...då var dom riktigt bra !!!.....men har hon blivit så pass svag så hon inte kan stå och sjunga !!!...jaa hon gör det bra Marie !!!......tycker inte hon är som hon var förut....men förstår ju att det är tumörens fel så klart !!....min bror hade en järntumör han "levde" bara i ett år med den....och det var det värsta jag har varit med om...såå hemskt att se honom tyna bort !!!....så hon har haft tur ändå ;)......kram bia

    SvaraRadera
  15. Härliga bilder och en lugn hemmakväll låter asbra ^^

    SvaraRadera
  16. Vilken härlig upplevelse det måste ha varit. Kram.

    SvaraRadera