söndag 26 juli 2015

Hemma igen efter en givande helg



Nu har vi landat här hemma igen efter vår Stockholmsvistelse. Tog längre tid hem än vad vi räknat med eftersom vägen var avstängd p g a olycka men sen gick det bra.
Det har varit en väldigt intressant och givande helg med härliga tjejer men mer om det imorgon.


Förra veckan gjorde vi ju ett besök hos äldste sonen. Så mysigt att komma hem till honom. Efter vi varit ute och ätit så var vi och handlade lite småsaker till hans lägenhet. Han behövde nya växter för de mamsen hade med sig när han flyttade hade visst glömts bort. Mitt förslag på murgröna var för tråkigt, han ville ha nåt roligare, så det blev en ananasväxt!




Han hade fått sin nya säng sen vi var där. Mannen min hjälpte honom att få upp persienner...




...och jag hjälpte också till lite med bokhyllan.
Inte så länge sen vi träffades men jag saknar honom redan.




Sista semesterveckan börjar imorgon... Ledigheten går alldeles för fort!
Denna veckan kommer vi vara hemma och det ser ut på väderkartan som att vi kan få en del gjort inne under veckan...

Ha en skön kväll, nu ska jag gosa med vovvar och killarna!
KRAM



6 kommentarer:

  1. Gud jag hör din röst när jag läser ditt inlägg hi hi.. Saknar dig redan. Vi kom aldrig i kontakt med olyckan.
    Ja du det där med saknaden av ens barn, det är jobbigt i början, men det går bättre och bättre måste jag säga. Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Å sån fin kille, och så ung ;=) Min dotter kommer hem om några timmar hem till Sverige, det är ett år sen hon var hemma sist. Vi skajpar ju ofta och ses då, och sågs i Florida i februari men det är för lååångt bort hon bor för att kunna hälsa på ofta... kram Milla

    SvaraRadera
  3. Nu är jag tillbaka till bloggvärlden... Mysigt med familjetid, något man ska ta till vara på <3 Annanasen var ju så läcker, och fruns outfit såg så somrig och snygg ut!! Hos mig ska det smygas tillbaka till verkligheten nu efter nästan 6 veckors ledighet...
    Önskar Dig en finfin semestervecka, kram Kate

    SvaraRadera
  4. Kul med en ananasväxt. Har nog aldrig sett såna i kruka tror jag. Däremot har jag sett såna stora fält på Hawaii. Hade då ingen aning om att de växte på det viset. Trodde att även de växte typ som kokosnötter.

    Mysigt att pyssla om sonen lite.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Ja det är jobbigt precis när sina barn flyttar ut. Kommer ihåg det själv fast det är ett antal år sedan sista flyttade.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  6. Vi får se när dottern flyttar...men jag vill förstås ha henne hemma så länge som möjligt ;))...hon jobbar just nu tillfälligt hos sin kusin, så hon bor i stan....och vi här på torpet men hon kommer ut till oss i morgon för några dagar ;))...så då får vi rå om henne...
    Ha en fin början på nya veckan...vi får hoppas på sol...
    Kram

    SvaraRadera