torsdag 2 juli 2015

Semesterkänslan....




....näe den har inte riktigt infunnit sig hos mig ännu....
Vet inte varför!? Känns som våren gått alldeles för fort och vädermässigt så har det känts som höst. Jag brukar också jobba första industrisemesterveckan men det ska jag inte i år. Inte så att jag har nåt emot att det bara är en dag kvar att jobba innan det är semester eller att vi ska resa iväg på söndag men jag är inte mentalt förberedd. Inte i år. Den där nedräkning som jag brukar ha har jag inte ens börjat med.
Men.
Känslan kommer så sakta. 
Sol och värme är här nu. Fler sommarplagg och sommarskor har inhandlats. Resväskan står i sovrummet och väntar på att kläder och andra semester saker ska packas ned.



Alltså en dag till att jobba. Märkligt. Men skönt ska det bli.

Nu ska jag kika på vad Ernst hittar på innan det blir webbmöte. 
Ha en skön torsdagskväll!
KRAM




13 kommentarer:

  1. Har också en dag kvar att jobba.din semesterkänsla kommer säkert snart. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Jag har samma känsla som dig, tidigare år har jag nästan börjat räkna ner i början av Maj till semester haha
    Så härligt att resa bort, lite miljöombyte...

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Låter superhärligt, här drar vi inte förens i augusti till Spanien.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Den kommer tror jag... Gör en sån här drink http://blogg.skonahem.com/atmycasa/2015/07/02/glassigaste-drinken-under-bar-himmel/
    när du kommer hem imorgon efter jobbet så kommer säkert semsterkänslan infinna sig tror jag:-)
    Jag ska göra en så kan vi skåla ihop ju :-)
    Så fina plagg du inhandlat! Älskar blått :)
    Kraaam Anna

    SvaraRadera
  5. Den kommer ska du se :) Jag brukar planera att jag ska njuta av alla varma sommar kvällar och tropiska nätter och jag väntar och väntar, sen inser jag att det visst redan varit *haha* Njuta i nuet är något jag måste bli bättre på. Kram till dig och ha en fin fredag

    SvaraRadera
  6. Härligt med semester. Feelingen kommer ska du se. Kram.

    SvaraRadera
  7. Hoppas du har en skön sista fredag. Ta det lugnt med firandet i kväll....."blink blink" Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Man är lite uppe i varv och har svårt att koppla av, småpula i trädgården och njuta av vind, fågelsång och frisk luft får oss i rätt stämning, alternativt läsning på filt eller i hängmattan i skuggan... Fin semester till dig! : )

    SvaraRadera
  9. Snygg bikini!

    Här har jag en vecka kvar innan det är dags för mina fyra veckor semester. Längtar!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Det har verkligen varit en konstig vår, så har jag känt det. Mycket med familjen och jobbet och nästan höstkänsla till för bara några dagar sedan. Jobbar sista dagen idag och nu har ju värmen kommit med besked.
    Ha en fin semester!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  11. Great article, Thanks for your great information, the content is quiet interesting. I will be waiting for your next post.

    SvaraRadera
  12. Vilket snyggt tyg på det där mönstrade plagget.. vad är det? En klänning? :-)

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  13. Jag hoppas att semesterkänslan har infunnit sig nu. Nu när du gått på semester! Själv har jag ett par dagar kvar.

    Kram Lena

    SvaraRadera