tisdag 21 juli 2015

Liljor och jordgubbar






Det har hänt en del i trädgården nu när vi varit borta så mycket.
De orange liljorna har slagit ut. Tycker de är så vackra.



Massor av jordgubbar har vi fått också men inte så mycket färg på de än. De behöver mer sol och värme! De också...
Några röda goda har det blivit.




Vi har spenderat dagen i Jönköping. Bl a varit på det stora varuhuset och handlat några möbler till arbetsrummet. Vi fick också tag i en stol på Mio till slut. 

Hoppas ni har en skön kväll!
KRAM 


9 kommentarer:

  1. Men gud vilken behaglig färg! Nästan aprikos... vad heter den? : )

    SvaraRadera
  2. Så fint :), njuter också av min sommarträdgård kramis Diana

    SvaraRadera
  3. Oj vad fint du har det! Jag ska nog fixa i trädgården min idag. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Smarrigt med egna gubbar. Kram Anita

    SvaraRadera
  5. Vilka fantastiskt vackra liljor. Finns inget godare än att plocka solmogna bär i sin trädgård. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Fint med liljor, men akta dej för färgämnet i blomman, det går inte bort om du får det på kläderna....visste du kanske redan ;))...gott med jordgubbar här börjar hallonen att få färg nu ;)....vi har massor av dom kring torpet...brukar plocka varje dag när dom har mognat.
    Här håller jag på att möblera om lite på torpet...så har jag städat här...inget riktigt sommarväder, halvmulet idag och bara 19 grader. Man får passa på med inomhusgrejer en sådan dag ;)
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Liljor är så vackra och så länge de är utomhus så kan jag njuta av dom....Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Jättefin färg på dina liljor och egna jordgubbar är inte fel.
    kram Mamma C

    SvaraRadera