fredag 31 juli 2015

Köksön på altanen...



Ett tag sedan den blev klar. Mannens hemmabygge (jag hade faktiskt inte denna idéen, den kom helt och hållet ifrån honom) en köksö på altanen, eller grillbänk eller vad man nu vill kalla den. Rejäl är den i alla fall, bra att få plats med en del där på bänken.
Jag som piffat lite men tyvärr så regnar det ju mestadels så då åker sakerna ner under bänken eller plockas in. Det sämsta med att inte ha nåt tak. 


Filtar i en korg för kalla sommarkvällar - som i år.


Grillkolen är gömd i denna tunnan.


God basilika och gräslök.



Fredag kväll och nu är ju faktiskt semestern slut!
Vad hände liksom? Hur kan fyra veckor gå så fort...
 En helg först innan måndagsångesten behöver komma. Nu är mannen min full gång med grillandet. Fredagsmat sen ska vi montera möbler till arbetsrummet.

Ha en härlig fredagskväll!
KRAM




15 kommentarer:

  1. Den blev verkligen fin din makes grillbänk!
    Jag håller med om att det vore bra att ha en del av altanen under tak. Vet dock inte var det skulle passa hos oss så jag får nog nöja mej med den lilla snutten ovanför dörren.
    Månår gott trots semesteralternativ!
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Äsch, jag tryckte lite väl snabbt på Publicera. Det ska vara "semesterslutet".
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Men vad fint. Sånt där skulle jag med vilja ha. De är så fint och pratiskt. Kram

    SvaraRadera
  4. Men guuud så duktig han är, jättesnygg! Skicka över honom hit! Vi vill ha en bod, en likadan bänk som du har, en solsäng, en till bod, en...: )

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg! Måste visa den för min sambo:) Snyggt du piffat också.
    Samma här, jobb på måndag, och jag undrar hur jag ska få min kropp inställd på det:) Är inte alls färdig med semestern.
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Gud va fint ! En fantastisk OCH praktisk idé !
    Det gjorde han bra mannen din :)

    SvaraRadera
  7. Oj så fint! Skall också jobba på måndag, men sen blir det semester igen. Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Så fint ni har fått det. Hoppas ni ändå kan njuta lite av ert utebli, trots semestern är slut. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. verkligen superfint....kram anette

    SvaraRadera
  10. Galet snyggt! Det har han gjort bra!!! Och piffet som du gjort är precis lika snyggt!

    Kram/Maria

    SvaraRadera
  11. Jättesnygg, och piffat till det snyggt också har du gjort.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  12. Gud så snygg å praktisk. Bra ide mannen hade. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  13. Snyggt! Praktiskt att ha ett litet "tak" för filtarna ändå.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  14. Såå snyggt! Han är händig den dära Thore;). Ses nästa vecka:).

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera