fredag 31 juli 2015

Köksön på altanen...



Ett tag sedan den blev klar. Mannens hemmabygge (jag hade faktiskt inte denna idéen, den kom helt och hållet ifrån honom) en köksö på altanen, eller grillbänk eller vad man nu vill kalla den. Rejäl är den i alla fall, bra att få plats med en del där på bänken.
Jag som piffat lite men tyvärr så regnar det ju mestadels så då åker sakerna ner under bänken eller plockas in. Det sämsta med att inte ha nåt tak. 


Filtar i en korg för kalla sommarkvällar - som i år.


Grillkolen är gömd i denna tunnan.


God basilika och gräslök.



Fredag kväll och nu är ju faktiskt semestern slut!
Vad hände liksom? Hur kan fyra veckor gå så fort...
 En helg först innan måndagsångesten behöver komma. Nu är mannen min full gång med grillandet. Fredagsmat sen ska vi montera möbler till arbetsrummet.

Ha en härlig fredagskväll!
KRAM




18 kommentarer:

  1. Den blev verkligen fin din makes grillbänk!
    Jag håller med om att det vore bra att ha en del av altanen under tak. Vet dock inte var det skulle passa hos oss så jag får nog nöja mej med den lilla snutten ovanför dörren.
    Månår gott trots semesteralternativ!
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Äsch, jag tryckte lite väl snabbt på Publicera. Det ska vara "semesterslutet".
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Men vad fint. Sånt där skulle jag med vilja ha. De är så fint och pratiskt. Kram

    SvaraRadera
  4. Men guuud så duktig han är, jättesnygg! Skicka över honom hit! Vi vill ha en bod, en likadan bänk som du har, en solsäng, en till bod, en...: )

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg! Måste visa den för min sambo:) Snyggt du piffat också.
    Samma här, jobb på måndag, och jag undrar hur jag ska få min kropp inställd på det:) Är inte alls färdig med semestern.
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Gud va fint ! En fantastisk OCH praktisk idé !
    Det gjorde han bra mannen din :)

    SvaraRadera
  7. Oj så fint! Skall också jobba på måndag, men sen blir det semester igen. Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Så fint ni har fått det. Hoppas ni ändå kan njuta lite av ert utebli, trots semestern är slut. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. verkligen superfint....kram anette

    SvaraRadera
  10. Galet snyggt! Det har han gjort bra!!! Och piffet som du gjort är precis lika snyggt!

    Kram/Maria

    SvaraRadera
  11. Jättesnygg, och piffat till det snyggt också har du gjort.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  12. Gud så snygg å praktisk. Bra ide mannen hade. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  13. Snyggt! Praktiskt att ha ett litet "tak" för filtarna ändå.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  14. Såå snyggt! Han är händig den dära Thore;). Ses nästa vecka:).

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  15. Jag heter Kimberly Maria, jag är väldigt glad idag för att dela detta vittnesbörd på grund av att Dr Kola har gjort för mig. Jag är från Förenta staterna, jag vill snabbt skriva på en kraftfull kärleksförstärkare som hjälpte mig när jag hade ett missförstånd med min man som leder till skilsmässa, kontaktade jag den här kraftfulla stavningsknappen för hjälp och han hjälpte mig faktiskt utan springer iväg med mina pengar. Jag följer det steg han frågar och inom 48 timmar min man ringde mig och var ivrig efter min förlåtelse och att han ville ha mer än att ha mig i sina armar för alltid. Jag är fylld av så mycket glädje och glädje som jag hittade Dr. Kola, jag hoppas att du alla här kommer att hitta detta vittnesbörd om mig och få din man tillbaka på bara 48 timmar. Han gjorde ett perfekt arbete för mig. Jag är så glad och upphetsad, för som jag skriver detta vittnesbörd är min man galet kär i mig igen. Om det finns någon kropp där ute som har svårigheter och behöver hjälp, vänligen kontakta Dr. Kola på hans email dr.kolaspiritualhome@gmail.com och han är redo att hjälpa dig oavsett situation, här är hans giltiga email: dr. kolaspiritualhome@gmail.com eller via whatsapp +16313154480

    1) bli främjad i allt du gör.
    2) Tjäna bra pengar eller vinn en lotteri.
    3) uppnå framgång i affärer.
    4) andliga problem.
    5) vinna domstolsfall
    6) Leta efter din livspartner.
    7) få ett välbetalt jobb.
    8) få kontroll över ditt äktenskap.
    9) få fördel och få attraktion från människor.
    10) få tillbaka förlorade pengar.
    (11) läker dig av alla sjukdomar. både härdbara och ohälsosamma precis som hiv / aids, cancer, något alls
    (12) lösa graviditetsproblem och välsigna dig med barn.
    (13) Stava för att stoppa en skilsmässa
    hans email en gång adressen igen är (dr.kolaspiritualhome@gmail.com kontakta honom för allt ditt andliga problem) eller via whatsapp +16313154480

    SvaraRadera
  16. Hej
    Är mycket intresserad av denna bänk då jag vill göra en liknade själv. Vad ör det för material i toppskivan? Är det Jabo i övrigt eller helt egen design? Hur gjorde ni med urtaget för webergrillen? Tack på förhand!
    Mvh Ulf

    SvaraRadera
  17. Hej tittare, jag är Nelson och håller på att dela mitt vittnesmål här, min mamma introducerade mig för Great Baba Ogbogo när hon upptäckte att jag inte kunde få min fru gravid efter 3 år av vårt äktenskap. Sedan förde dessa så mycket problem i mitt äktenskap och ledde till en skilsmässa. hon sa, han är mycket andlig och kan få min fru att återvända till mig i glädje och vi kan få barn tillsammans. Till att börja med tvivlade jag inte förrän jag kontaktade honom och sedan kastade mäktiga trollformler på mig och fick min fru att återvända till mig efter att ha gjort det som begärdes av mig och det behövande. Nu är vi också nöjda med vackra barn. Redan från dagen arbetade Great BaBa Ogbogo för mig och löste mina problem. Jag gjorde ett starkt löfte om att så länge jag lever, jag kommer att fortsätta att vittna om godheten i hans stora verk, och för de där ute som står inför förhållanden och äktenskapliga svårigheter ska snabbt kontakta honom och bli en lycklig vittnesbörd som jag. Jag släpper hans kontakt här, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com eller hans WhatsApp-nummer. +447440557868 ...

    Han fick min ex fru att återvända till mig i glädje

    Han botade mig från en impotent man till en riktig man.

    SvaraRadera
  18. DR EMU WHO HELP PEOPLE IN ANY TYPE OF LOTTERY NUMBERS
    It is a very hard situation when playing the lottery and never won, or keep winning low fund not up to 100 bucks, i have been a victim of such a tough life, the biggest fund i have ever won was 100 bucks, and i have been playing lottery for almost 12 years now, things suddenly change the moment i came across a secret online, a testimony of a spell caster called dr emu, who help people in any type of lottery numbers, i was not easily convinced, but i decided to give try, now i am a proud lottery winner with the help of dr emu, i won $1,000.0000.00 and i am making this known to every one out there who have been trying all day to win the lottery, believe me this is the only way to win the lottery.

    Dr Emu can also help you fix this issues

    (1)Ex back.
    (2)Herbal cure & Spiritual healing.
    (3)You want to be promoted in your office.
    (4)Pregnancy spell.
    (5)Win a court case.

    Contact him on email Emutemple@gmail.com
    What’s app +2347012841542
    Website Https://emutemple.wordpress.com/
    Facebook page Https://web.facebook.com/Emu-Temple-104891335203341

    SvaraRadera