lördag 4 juli 2015

Bra produkter i solen





Idag har det var riktigt soligt och varmt. Och jag har äntligen varit ute i solen mestadels av dagen. Dock inte så mycket solbränna på mig än för jag är väldigt försiktig.
Har smort in mig med denna solskyddsfaktor 30, Aloe Sunscreen. Läpparna smörjer jag hela tiden med Sun Lips, även den med skyddsfaktor 30.
Men om ni har glömt att smörja in er eller av annan anledning bränt er så kan jag tipsa om Aloe Vera Gelly. Sonen min som sommarjobbar som vaktmästare glömde smörja sig på morgonen häromdagen och brände sig på armarna då är det perfekt med denna. Här hemma står den i kylen så den är riktigt kall när den smörjs på.
Själv har jag använt den i veckan när det blommade upp ett jättesår på näsan. Och nu är det nästan borta.
Hör av er om ni är intresserade av dessa produkter från Forever Living!


I dag har vi varit hundvakt åt Sally.
Hundarna blir ganska tagna av värmen.





Vi har precis varit ute en runda med hundarna men det är fortfarande nästan för varmt för de.
Nu ligger de trötta ute på altanen och mannen och jag ska sätta oss ute igen. Vilken sommar vi har fått.
Först ska jag packa färdigt inför morgon dagen då vi reser till Rhodos där det förmodligen blir ännu varmare...

Ha en skön kväll!
KRAM



5 kommentarer:

  1. Tack för Tips & sååå söta "voffsen" är ♡ ...
    /Nospuss & Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det varmt för vovvarna. Det för bli en runda tidigt på morgonen och en sent på kvällen. Gulliga bilder på vovvarna. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Solskydd är alltid viktigt !!!
    Och det har verkligen varit varmt och förstår att dina vovvar tycker det är varmt och jobbigt ....
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Åh! Då är du nog på Rodhos och njuter just nu! Härligt! Solskydd ja, det är jag jättenoga med och jagar jämt och ständigt familjen med solkräm ;) Från att alltid ha köpt solkräm på apoteket testar jag nu Rituals produkter. Känns riktigt bra!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Ohh så fina vovvarna är

    SvaraRadera