onsdag 29 juli 2015

En gå bort-present



När vi var i Rhodos köpte vi med oss olivolja hem. Mycket god, perfekt att ha på salladen. 



När vi skulle till goda vänner köpte jag en glasburk och bakade en omgång fröknäcken som jag fyllde burken med. 



Så det fick bli vår "gå bort present" den gången. Kan vara kul som alternativ till blommorna emellanåt. 
Receptet på fröknäcken hittar ni här.


Semesterdagarna går med rasande fart här hemma... Här har mannen min målat väggen i vårt kommande arbetsrum och jag har plockat i ordning i sovrummet där han flyttade runt en del möbler igår. Jag saknar dock en liten möbel till där inne.
Och nya möbler behövs även till tv:n, de gamla passade inte alls nu när det blev en annan storlek på tv:n...

Ha en fin onsdagskväll!
KRAM





14 kommentarer:

  1. haha ja det är roligt det där när man byter en sak behöver man sedan byta nästa:) hoppas det gick bra idag med tekniken:) Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Perfekt gå-bort-present :)
    Å känner igen det där.. Det ena ger liksom det andra;-)
    Jag pratade med Helena idag så hon har hjälp igång mig, jag har velat länge men känner mig sugen på att testa nu :)
    Du får gärna maila om dina erfarenheter till mig, anna.wahlstam@gmail.com
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Verkligen en helt perfekt gå bort-present, alltid uppskattat med ät (och drick) -bart :)

    Ja nu jäklar går det undan, och dagarna regnar bort en del.. På måndag är det jobb för mig igen, buhuu, vill inte :(

    Önskar dig en fortsatt mysig kväll,
    Kram Catta

    SvaraRadera
  4. Jättefin gåbortpresent. Vi köper olivolja från Marina och ger bort, det brukar bli så uppskattat.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Sånt där uppskattar man ju jättemycket! En fin flaska olivolja som kan stå framme och vara snygg är en perfekt present och fröknäcke är så försvinnande gott!

    kram // AH

    SvaraRadera
  6. Mmm fröknäcke är bara så gott och olivolja..bästa, en perfekt gå-bort-present. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Fröknäcken är bara så gott och speciellt med en skiva lagrad ost på!

    SvaraRadera
  8. Olja från Grekland, kan ju inte bli bättre!
    Nu startar jag snart upp mitt hundpensionat, ska bli så himla roligt. Så behöver du eller någon annan av dina hundkompisar en hundvakt så finns jag här...
    Må så gott!

    SvaraRadera
  9. Underbara värdinnegåvor... Skulle jag bli superglad över om jag fick dessa!
    Ja, dagarna går, och idag ska jag jobba efter nästan 6 veckors ledighet ...;) Mjukstart torsdag och fredag!
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  10. En toppenpresent att ha med sig när man går bort. Idag får det bli att baka lite fröknäcke igen det är ju så gott.
    Kram Mamma C.

    SvaraRadera
  11. Perfekt gå bort present,så fint ♡ ...
    Ha en underbar dag!

    /Kram

    SvaraRadera
  12. En sån fin present.
    Visst går de lediga dagarna fort. Kram.

    SvaraRadera