lördag 1 juni 2013

Jag lär mig aldrig...




Härligt med lördag idag. En lördag där vi inte har några måsten. 
Trots sen kväll igår så var jag uppe tidigt idag. Jag har några små sötnosar jämte sängen som väcker mig :)

Tänkte att jag sover igen lite i solstolen men så fel jag hade...
Borde lärt mig vid det här laget att solen kommer inte fram när jag har tid att sitta ute! Det gäller att gå ut och sätta sig när solen är framme men det har inte blivit nån tid till det för mig. Jag har tillbringat mycket tid i sovrummet, i valplådan. 
Men det är det värt, den här tiden med valparna kommer inte tillbaka...
Satt tappert ute en stund tidigt när fortfarande solen visade sig men efter ett tag gav jag upp, jag gick in och bakade och städade istället. 


Laddade upp med nybakat på altanen men då kom regndropparna så det fick bli fikamys inne istället medan löparna i Stockholm springer förbi på tv:n.





Morotskaka var det som bakades idag och receptet hittar du här.
Nu tror jag att det finns tillräckligt med bakat här hemma till kommande valpgäster och dessutom börjar frysen bli välfylld.


Dags för en långpromenad med Chippe-pojken, får passa på innan regnet kommer igång ordentligt...

Ha en underbar lördag!
Kramisar





7 kommentarer:

  1. Tid med valparna är fantastisk kan jag tro & den tiden finns ju bara nu...
    Härligt det ser ut med fikat:)
    /Kram Annmi i Hjo☼

    SvaraRadera
  2. Det åskade rejält när vi var ute och gick med Lykke förut, vi hann precis in innan regnet. Men hon ville inte gå in, så jag fick spänna upp parasollet:).
    Så gulligt med valparna!
    Morotskakan ser supergod ut.
    Ha en fin lördagskväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Fina bilder vännen o den där morotskakan ser allt för god ut. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Mmm morotskaka, det var länge sedan jag bakade det. Ser riktigt gott ut! Vädret ja, det är inte riktigt så pålitligt som man kan önska ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Mmmm va gott :)
    Morotskaka var länge sen jag bakade..
    Härligt med frysen full med bakat, jag försöker faktiskt också ha min frys full :)
    Hoppas allt är bra med dig och att du har en underbar helg.
    Tack för dina fina ord om Emil.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  6. Älskar morotskaka! Det ser jättegott ut!

    Ja, vädret kan ju ändra sig...det gäller att passa på ibland. Hoppas det blir en fin söndag!

    KRAM
    LOtta

    SvaraRadera
  7. Det var längesen jag gjorde morotskaka! Idag ska det nog bli en rabarberpaj här på nyskördade rabarber! Kan tro att det är mysigt med valparna nu, njut du av dem, vi får hoppas det blir mer sol i sommar! //kram maria

    SvaraRadera