lördag 15 juni 2013

Sommargott!






Rabarberpaj hör sommaren till!
Vi har inte jätte mycket rabarber här på vårt lilla land men tillräckligt för att det ska bli några pajer.

Minstingen har påpekat några gånger att "nu är rabarberna stora" en vink till mamma att nu vill vi ha paj ;)
Jag gjorde 2 stycken förra helgen då vi hade valpbesök och när det kom nytt valpbesök idag så slängde jag ihop en smidig rabarbersmulpaj på morgonen.





Med gammaldags laktosfri vaniljsås till, gott!
Besöket hann inte stanna på fika så killarna blev glada att det fanns nybakad paj till de istället :)


Idag har vi fint väder här igen dock en del moln men nu blir det en stund i solen med en bok innan jag tar tag i trädgårdsarbetet...


Njut av denna härliga lördag vänner!
Kramisar










7 kommentarer:

  1. Mmmm...Riktigt smaskigt med Rabarberpaj & gammaldags vaniljsås/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  2. Rabarberpaj som är såå gott! Blev sugen nu... kanske letar mig ut i landet och hämtar in några stänger.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så mumsigt!! Ha en fin lördag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Mums! Jag borde ta mig i kragen jag med.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Så gott det ser ut!! Älskar rabarberpaj :).
    Ha en fortsatt skön helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Hihi så fint att du uppfattar vinken om rabarberpaj då:-) Ser jättegott ut! Kram Sara

    SvaraRadera
  7. Mums!!! Så gott det ser ut;)

    SvaraRadera