söndag 1 maj 2016

Första maj...



Har ni välkomnat första maj ordentligt?!
Själv är jag inte alls engagerad. Har inte demonstrerat eller gått i något första maj-tåg. Var inte ens och kollade på någon brasa igår... Men vi hade en väldigt trevlig kväll hos goda vänner!


Min myrten trivs väldigt bra i det lilla fönstret i köket. Var rädd för att jag inte skulle lyckas få den att överleva men det har den gjort. Kanske blir det en till här hemma.



Den har i alla fall fått en ny kruka, även den i grått, och den kommer också från Blomsterdesign i Mellbystrand.


Idag har jag fixat en del i trädgården, mer finns att göra men nästa helg blir det en långhelg. Jobbar tre dagar och ledig fyra, perfekt!


Ha en fortsatt fin första maj!
KRAM



7 kommentarer:

  1. Välkomnat vet jag inte.
    Såg en nästan nerbrunnen brasa igår och i morse var det handbollsmatch som gällde.
    Sen har jag mest hängt ute i solen.
    Men maj är välkommen med sol och härligt vårväder!!

    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Ingen brasa eller demonstration här heller, vi tog det lugnt igår och myste till.
    Och idag har jag varit ute och räfsat lite i trädgården ;)
    Nu spelar jag bingolotto...håll tummarna !!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vi har inte heller varit så engagerad denna helgen. Och vi ser fram emot lite extra lediga dagar nästa helg då den lille prinsen och hans familj kommer ner från Stockholm. Kram Anita

    SvaraRadera
  4. Igår såg jag en vacker brasa men idag har jag varit ute i trädgården.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Fin marten. Du är duktig som får den att klara sig, jag har också försökt för de är ju så fina men jag har alltid lyckats torka ut dem.
    Må gott!
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Gör ett nytt försök... Innan bara kraschade allt...
    Demonsterandet lämnar ag över till andra, inte min kopp the denna dag ;-)
    Däremot har vi kalasat:)
    Visst är det skönt med kortvecka!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Det blev inget vidare med varken valborgsfirande eller demonstrationer för våran del heller. Men det var fullt med folk på stan igår eftersom det var toppenväder, demonstrationer och matmarknad.
    Ha en underbar start på veckan.
    Kram Petra

    SvaraRadera