måndag 14 november 2011

Brödmåndag...

Då har vi kommit till en ny vecka, nr 46. 
Denna måndag slutade jag lite tidigare eftersom jag skulle till banken med Victor.
 När vi satt i bilen så var det reklamavbrott på rixfm. De har en ny reklam som är hemsk!! "Tannavård jaa tannavård" är det nån som sjunger (om man nu kan kalla det för sång?) på värsta småländskan. Hemskt! Påpekade detta för min man för ett tag sen, sån reklam borde vara förbjuden tycker jag! Men han höll inte med mig. Den fastnade ju hos dig så då borde det vara "bra" reklam.... Han har förmodligen rätt men jag tycker ändå att den ska förbjudas!
Så Dagens fundering får reklam var hur dålig som helst?
 Bra tv-reklam är ICA´s medan ÖB´s är usel!! Tycker jag....

Jag hade inget jag var tvungen att göra denna kväll så då bestämde jag mig för att baka lite bröd... Brukar baka när det blir tid över och här går det ju åt en hel del bröd.
Gjorde lite Per Moberg-chokladbollar medan brödet jäste men jag följde inte hans bestämmelser.... Enligt honom måste det vara smör (hade jag inte hemma) och gott kaffe i (finns inget kaffe som är gott helt enkelt) men de blev goda ändå :).





Och bröd blev det ju också....


Småfranska igen, de är poppis hos sönerna!
Har också limpor på jäsning men det tar en stund till innan de är klara.
Nu är det bara den roliga disken kvar. Tänkte krypa ner i sängen så fort jag är färdig och läsa bok istället för att fastna framför tv:n eller datan... 


God kväll!

Kram Suss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar