torsdag 17 november 2011

Väninnor på besök!

Ett snabbinlägg idag medan jag väntar på mina kära väninnor som snart kommer till mig. Det är vi som har träffats i över 20 år och idag är det min tur. 
Min snälla man tog disken och Victor springer runt och tänder ljus så jag hinner med ett inlägg... :)
Soppan står och puttrar och kakan är i ugnen och det är dukat, städat och nästan helt klart. Jag tog ledigt lite i em för jag brukar aldrig hinna bli klar i tid när jag ska ha gäster...



Kvällens meny:
Het fisk och kantarellsoppa och till det hembakade småfranska och GI-knäcke
Äppelkaka med vaniljkräm



Svea´s favoritplats i köket......
Hon hoppas alltid på att vi ska spilla nåt :).
Det är ofta skitigt och mycket hundhår när man har hund men aldrig några smulor!


Ha en skön kväll alla!

Kram Suss

3 kommentarer:

  1. Hoppas ni hade en riktigt trevlig kväll.
    Angående granen så är det väl egentligen inte hela världen om den är i plast, men just tanken när man alltid haft äkta. Men misstänker ju att hankatten kommer ha om kull den ex antal gånger om dagen :/ men är ändå sugen på att testa att ha en inomhus i år, och då tror jag plast är ett lättare alternativ?!?!
    Hihi, ja finns det någon bättre dammsugare när det gäller matrester ;)
    Ha en skön Fredag, kram

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Susanne för igår. God mat och mysigt, as usual.

    Tänker på Er ska du veta.

    Varmaste kramen från mig<3

    SvaraRadera