söndag 20 november 2011

Planering av hemmet....

Tog en sovmorgon idag (har sovit väldigt dåligt inatt) och var inte ens ute med hundarna för de gick Thore med.
Efter snabbfrukost åkte vi till Eksjö. Thore har i stort sett varit där hela dagen men jag åkte hem på eftermiddagen och körde Gustav till Landsbro för de hade match idag. Gick med hundarna i skogen innan jag åkte ut för att kolla på matchen. Och matchen slutade med vinst idag med 9 - 1!

Har ikväll städat och tvättat för att komma ikapp lite här i hemmet.
Jag har alltid en viss förmåga att planera framåt och ibland långt framåt....
När vi bygdde ut så gjorde vi också om i källaren. Där barnen hade lekrum gjorde vi ett TV-rum, gillestugan gjorde vi om till ett sovrum där Victor flyttade in och Ludvig flyttade ner till det sovrummet som Victor hade innan. Nu är det bara Gustav som bor kvar uppe så vi har ett extra rum över. 
Gustav vill flytta ner när Victor flyttar hemifrån (om han flyttar till nästa höst...). Vet inte om det kommer bli ett extra extra rum eller om Victor får ta det som sitt rum när han kommer hem och vi river väggen mellan Gustav´s och vårt rum för ett större sovrum eller om vi ska göra vardagsrummet lite större....

Alldeles för tidigt att planera detta men typiskt mig! Och ikväll var det rätt skönt att skingra tankarna lite och ha nåt annat att fundera på. 

Här kommer lite pics från vårt lilla extra rum:

Tog upp kistan från förrådet för ett tag sen och målade den vit , bra till förvaring.



Nu ska jag spela hockey mot Ludde i TV-spel. Får väl se vem som vinner....


CARPE DIEM!

Kram Suss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar