söndag 6 maj 2012

Frukostscones

Blev en intensiv dag igår! Uppe kvart i fem på morgonen åkte på Jaktprov (jättekul att se), snabb dusch se en promenad ner till stan och kollade på cruisingen sen vidare till goda vänner där vi blev bjudna på god mat och kollade på hockeyn. Så skönt att bara gå bort och sätta sig och bli serverad :)

Nu på morgonen (eller rättare sagt förmiddagen...) har jag bakat scones till mina killar. 
Gott med rykande nybakade till frukost!




Har gjort en bröddeg oxå men konstaterade att vädret har blivit mycket varmare sen morgonpromenaden så det var inte läge att baka egentligen.  Får nog bli till att gå ut och sätta sig lite efter att hålkakorna är gjorda.
Ska tvätta vinterjackor idag oxå, dags att plocka undan dem nu....

 Måste kolla in vad ni bloggvänner har haft för er hittills i helgen?
Ha en skön söndag!
Kram Suss

12 kommentarer:

  1. Så gott!! Det hade inte suttit helt fel med lite nybakat till frukost ;)
    Ha en fortsatt mysig helg, kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Så duktig du är. Ser härligt ut med nybakat till frukost, det hade jag uppskattat.
    Ha en skön dag! Anita

    SvaraRadera
  3. Men vad duktig du är! Visst är det skönt när man kommer bort och bara kan få sätta sig och äta gott!

    Har en tävling hos mig!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Gud så gott och såduktig du är! Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Värsta lyxfrukosten! Hade mina ungar tittat avundsjukt på.... Här blev det blaskig yougurt och torra mackor tror jag bestämt.... Inte svinkul, men mättande :) :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  6. Kan nästan känna smaken av scones bara av att titta på bilderna! Underbart!

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig start på dagen kramar Diana

    SvaraRadera
  8. Mmm vad gott, det var länge sedan man bakade scones. Fina bilder. Ha en fin måndag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  9. Åh så gott det ser ut med scones, kram

    SvaraRadera
  10. Först hade de varnat för busväder men det blev fint ist..då blev det inget brödbak för mig!
    Det är så gott med scones, måste göra det en helg!

    kramen

    SvaraRadera
  11. Oj det var länge sen jag bakade scones. Kanske ska göra..
    Kram Eva

    SvaraRadera
  12. Mums va gott det såg ut =)
    Kramkram

    SvaraRadera