onsdag 9 maj 2012

Våra hundar

Då var mer än halva veckan avverkad, skönt!
Maj känns som en intensiv månad även juni kommer nog gå snabbt med bal, student och midsommar.

Nu ska hundarna och jag ut på promenad innan det blir lydnadsträning på klubben. Idag blir Chippen som ska få mest träning och Svea ska tränas inför utställningen. 
Våra hundar är ganska olika som ni har förstått.
Chippen är lugn och sansad (för det mesta...) medan Svea är alert och har mer energi. 
När de är ute så busar de ibland men Chippen vill helst ligga och bara lata sig nånstans gärna i solen om det inte är för varmt. Svea vill gärna ha sysselsättning och hittar inte nån på något till henne (just nu göms det mycket godis ute i trädgården... ) så gör hon det själv. Här har hon hämtat en gren i från häcken förra gången var det en del av vinbärsbusken som rök :) Men ibland  gottar hon sig oxå i solen.



Ikväll blir det soffhäng framför sport-tv:n (mest fotboll och hockey på vår tv nu...) för ikväll möter Sverige Tyskland kl 20. Missa inte det!


Nu ska träningsskorna på!
Ciao ciao
Kram Suss

9 kommentarer:

  1. Härliga vovsingar, kul att de är så olika, precis som barn!
    Här blir det inget soffhäng utan hårdjobb!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Så fina dom är! Kul att dom har varann kan jag tro. Ibland längtar jag efter en till... men det är bara ibland ... flattar har ju sin lilla extra energidepå .. ;-)

    Lycka till med träning och utställning, ja nu är det hockey!

    SvaraRadera
  3. Så fina vovvar, kul att de har olika personlighet ;)
    Vår vovve är en lat vovve som gärna ligger på klinkergolvet och slöar ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så goa de är.
    Ja visst kan man läsa på om raser och vad som är typiskt för dem. Men de är ju trots allt precis som vi människor, helt egna individer.
    Hoppas träningen gick bra.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för en härlig morgonpromenix ;) kanske fredag morgon igen...vem vet ;)
    Härliga hundar ni har :)
    Hos oss blir de både speedway å ishockey på TVn ikväll!!!
    Ha en bra kväll ni me!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  6. Åh, vad roligt att du hittade in till mig och tack för de fina orden!Jag har totalt fastnat i din blogg... har kollat igenom en hel del:-) Vilken trevlig blogg!!! Hit vill jag komma igen så jag lägger till dig i min blogglista ( blir följare också, men det känns lättare när jag har er i sidokolumnen). Jo, din blogg... mycket likt för dig och mig; hundar, gillar träning, svart/vitt, ständiga renoveringar, söner som hämtas på natten, sportintresse, ja... ,listan kan göras lång :-) Följer med glädje din blogg från och med nu :-)

    SvaraRadera
  7. Så du ska på bal så kul! Jo det är intensiva månader nu. Duktig du är som tränar så regelbundet! Kram Nilla

    SvaraRadera
  8. Bal, åhh vad kul.Fina bilder på dom söta hundarna kram Diana

    SvaraRadera
  9. Ljuvliga hundar du har, sååå söta!!
    Har helt glömt svara på din fråga om mitt arbete :( Jag driver ett litet inredningsföretag som erbjuder tjänster som homestaging, heminredningshjälp och företagsinredning. Utöver det säljer vi även LED och fiberoptisk belysning både interiört och exteriört.
    Har precis utvecklat en ny produkt som vi kallar SkyDesign och som vi just nu marknadsför hos hotell och restauranger.
    Önskar dig en fin torsdag!

    Kram

    SvaraRadera