söndag 20 maj 2012

Uteplats

Vår altan är i 2 delar, på ena delen har vi "matbord"och på den andra delen har vi rottingsoffa med fåtöljer. Just nu är på jakt efter några färgglada (jaa ni läste rätt...) kuddar. Tänkte det kunde liva upp det lite bland allt svart/vita!


Vill ha kuddar som tål att vara ute när det blir lite fuktigt och tål lite regn eftersom det inte är något tak över.
Eller får det helt enkelt bli några som är smidiga att tvätta...


 Vill ha flera och blanda färger eller kommer jag väl hem med svart/vita som vanligt....  

Nu börjar det bli dags att plantera lite blommor ute men jag har väntat eftersom det var minus förra helgen. Får nog bli en tur till Blomsterlandet nästa helg!
Idag har jag ägnat en del av dagen att plocka dessa ICKE så trevliga blommor - maskrosor. Känns som "mission impossible"... men jag retar mig på dem.
Svea har hållt mig sällskap men är inte så mycket till hjälp :)


Nä nu tror jag att det får bli brödbak istället, det är roligare....

Hoppas ni haft en härlig långhelg som nu börjar lida mot sitt slut.
Tjingeling!
Kram Suss




12 kommentarer:

  1. Åh vilken mysig uteplats ni har, kommer bli så snyggt med några färgglada kuddar ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fin uteplats ni har - kuddarna blir pricken över I.et sen!
    Maskrosor= evighetsgöra. Ibland får jag ett ryck och får ihop en hel hink men sen kommer de ju upp lika snabbt igen känns det som. Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Ja, helt underbar uteplats! Båda kuddarna var fina, det kommer att bli finfint!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Jättefint, kommer bli bra med färgglada kudda. jag köpte lite färgglada i Dubai, lite Marraceh stuk på!
    Maskrosor stör jag mig på också, men nu har vi inget gräs kvar på framsidan, så nu är det bara baksidan kvar ott jaga dessa otyg!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Lite färg är inte fel till sommaren, men visst är det stilrent och snyggt med det svart vita med.
    Vi var ute en sväng och lämnade lite saker i garaget till huset idag. Så såg en hel del gula små solar där med....så nu vet jag vad J kan göra när han är pappaledig 4 veckor i sommar ;)
    Hoppas ni haft en skön långhelg (fast du verkar ju jobbat lite),
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken fin hörna ni har med rottingmöblerna. Skulle säkert bli jättesnyggt nu till sommaren med en färgklick samtidigt som svartvitt är sååå fint!! Lycka till!
    Kream Anika

    SvaraRadera
  7. Så snygg uteplats! Du hittar säkert topppenkuddar i någon färg! Men annars är svart-vitt skitsnyggt! ;)
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  8. Snygg uteplats med härliga soffor. Jag letar också efter tåligare kuddar, dina var fina.
    Söt hon är Svea:).
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. KANON fint du har gjort =)
    Kramkram

    SvaraRadera
  10. Vad fint!
    Kuddar är alltid roligt, och färg!
    Nu kan man jue börja köpa sommarblommor och träd,
    det tycker jag gör allt mycket mysigare och mer ombonat.
    Vilken sommardag vi haft idag:) *Otroligt!
    KRAM ELLE

    SvaraRadera