lördag 19 maj 2012

Grilltips

Uppe tidigt för 3:e lördagen i rad, börja få rutin på detta :)
men imon är jag ledig då blir det sovmorgon!
Nu är andra jobbardagen avklarad denna helg. 

Idag blir det ett grilltips från igår kväll. 
På min tallrik:



Grillad entrecote, tomatsalsa, tortillasbröd med fyllning och sallad med fetaost. Yummie!!
Mitt tips till er är tortillasbröden med fyllning. 
Bred Mango chutney på ett tortillasbröd, lägg skivad brieost över och lägg sedan på ytterligare ett tortillasbröd och grilla dem sedan tills de fått färg och osten har smält. 
Gott till allt grillat!

Grillen är igång igen och kyckling står på menyn och ikväll får det bli ett glas rött till.
Nu tar jag lite helg igen :)


Ha en härlig lördagskväll!
Kram Suss

8 kommentarer:

  1. Perfekt grill mat! Tack för tips! Jag testade ett recept du bjöd på tidigare hemma, jättegott och omtyckt var det:) kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Vad gott det låter! Jag använder aldrig mango chutney så det vore kul att prova.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Mmmmmmmmmmmmmmmmmm vad himla gott det där ser ut!!!!! Vi har också grillat i helgen, idag blev det grillad korv till lunch, så det blev ju inte i närheten av allt gott du visar:))))))) Men det blev kalas på eftermiddagen med en massa gott:)

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. Tortillias bröden lät ju jättegott!
    Kul med nya saker att prova!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Ser supergott ut!
    Jag som inte ens ätit frukost ännu..

    kram

    SvaraRadera
  6. Grillat och ett glas rött låter som en perfekt kväll :) kramar Diana

    SvaraRadera
  7. Mums, ser supergott ut ;) de grillade bröden har blivit vår favorit sedan vi fick de hos er ;)
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  8. Tortillabrödet har jag inte testat men det lät supergott. Vi grillar ju ganska mycket hos oss av förklarliga skäl. Klimatet är ju rätt bra men även under vintern då det blir kallt på kvällarna använder vi grillen till att "laga mat" för allt som kan grillas ute grillas ute för att vi ska slippa stekos inne. Så skönt att kunna göra det. Vi har en stor gasgrill som står precis utanför köket på altanen så det är enkelt och praktiskt. För att inte tala om hur gott det är. Ditt bröd får komma på menyn nästa gång!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera