torsdag 10 maj 2012

Mascara i håret...

...neej jag skojar faktiskt inte...
Jag tonar mitt hår då och då men kan inte tona hela håret var 3:e vecka! 
Så därför brukar jag göra en extra toning bara i benan. Inte kul med utväxten när det strövis  kommer arga, tjocka, silvergråa hårstrån...
Min frisör (och granne) tipsade mig nu om denna nya


"Cover Gray"
Man lägger på detta på torrt hår och behöver inte hålla på med mellantoningar.
Den finns oxå som "läppstift".
 Passade mig perfekt, inga silvergrå här nu :)
Tips till er som oxå fått såna där gråa! 

Jag vill ha långt hår, funderat några gånger på att klippa av det men är för feg...
Men det här är lite överdrivet tycker jag!

Bilden har jag hittat på Google.
Var visst lite otydlig igår!
Jag ska inte på gå på bal själv, det är äldste sonen :) som oxå är den som tar studenten. 
Får bara vara med och fixa till den och givetvis fota honom när det blir dags.

Nu mina vänner blir det PW i spöregn sen ska jag tvätta, stryka och veckostäda ja det där tråkiga som de flesta av oss måste göra ;)
Senare ikväll blir det i alla fall "nästan fredags mys" med Let´s Dance och jag har kort fredag imon så det känns bra!

Ha en fab torsdag!
Kram Suss

11 kommentarer:

  1. Tack för tipset!
    Det var något nytt för mig.
    Jag brukar också städa på torsdagar, men idag tog latheten över, det kommer ju en helg också och imorgon slutar jag tidigt så det ska nog hinnas med:)

    Ha det fint!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Vad himla praktiskt!!!! Jag har inte börjat få någon grå utväxt än även om ett och annat grått hårstrå dykt upp på sina ställen;) Men jag gissar att det kommer så tack för det tipset:)))) Vilket jääääättelångt hår på bilden, håller med, liiiite för långt!

    Häääärligt med städat hem - underbart!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. Haha det är ju smart! Finns det för blont hår också? Mitt blir ju mörkt i botten och det blir det så snabbt så jag skulle verkligen vilja ha detta! Här har vi också torsdagsmys. Kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Puh vilket spinningpass det var idag! Trött trött trött..... Tack för tipset mot de silvergråa:).

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  5. Jag är i precis samma sits som A house with a view :-)Ingen hinner väl hitta på en mirakelmedicin innan de silvriga blommar för fullt, så det här tipset tar jag tacksamt emot, hihi. Silver är ju fint... men... ja, på annat än i mitt hår då :-)

    Om du kikar in till mig, så spana in senaste inlägget :-)Kram Annelie

    SvaraRadera
  6. Bra tips, mina grå har inte dykt upp än (peppar, peppar) men utväxt är inte kul för oss som envisas med att färga håret..kram

    SvaraRadera
  7. Bra tips, tror inte att jag har fått några grå ännu...men man vet aldrig :) Ha en härlig fredag!kram Diana

    SvaraRadera
  8. Jag har aldrig färgat håret, så det här är lite grekiska för mig. Men det låter toppen, det är ju så svårt att få till tiden till frissan ibland.
    Vilket hår damen på bilden har, rena brandlinan ju!

    Trevlig helg till dig!

    SvaraRadera
  9. Precis vad jag behöver! Tack för tipset!
    Ha en fin fredag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Hihi tack för tipset vännen!
    Önskar dig en kanon fin dag!
    KRAM

    SvaraRadera
  11. Åhhh tack snälla du, vilket bar tips..:)
    Har samma problem..:(

    Önskar dig en fin helg
    Kraam Susanne

    SvaraRadera