onsdag 23 maj 2012

Frågor och svar, del 1


Har fått några frågor från några bloggar som jag tänkte försöka svara på.
Dessa kom från bloggen From Avenue to Boulevard

1. Vilken är din favoritårstid och varför?
2. Vad brinner du för?
3. Om du fick byta yrke/karriär för en dag, vad skulle du då göra?
4. Vilket är ditt favoritresemål och varför?
5. Vem (vilket land) tror du får flest guldmedaljer i OS i London?
6. Känd kvinna du beundrar.
7. Vilken bok läser du just nu?
8. Favorit program på TV?
9. Om du fick prova på något du aldrig testat tidigare. Vad skulle det vara?
10. Om du bjöd mig på middag, vad skulle jag få då??
11. Vilket barn TVprogram minns du bäst från att du var liten/yngre?


1. Svårt att säga, jag gillar Sverige med de fyra årstiderna vi har men våren är nog en favorit.
2. Min familj (inklusive hundarna).
3. Bagerska
4. Italien: Värme, sol, god mat och gott vin.
5. Gissar på USA.
6. Får nog bli Lena Philipsson. Tycker hon är en duktig och härlig tjej. Hon kommer ifrån vår stad och har fortfarande kvar sin härliga smålandsdialekt trots att det är länge sedan hon flyttade.
7. Läser och läser men Madonna har jag börjat i :) Snart blir det förhoppningsvis Uppfödarböcker!
8. Ser inte så mycket på tv:n nu men Let´s Dance har jag följt och inredningsprogram gillar jag alltid.
9. Åka luftballong (om jag skulle våga...)
10. Förmodligen nåt med kyckling.
11. Fem myror är fler än fyra elefanter




Fler frågor från bloggen H´s enkla vardag

Varför heter din blogg som den gör?
Vad kom det sig att du började blogga?
Känner du andra bloggerskor?
Skulle du vilja träffa andra bloggerskor in real life?
Vad arbetar du som?
Om du fick välja yrke fritt, vad skulle du jobba som då?
Vilket av dessa skulle du välja? Båt, Husvagn, Sommarstuga eller Pool?
Vilket är ditt favorit semesterställe i Sverige? och varför?
Hur skulle ditt drömbröllop se ut?
Vad uppskattar du hos dina vänner?
Skulle du kunna tänka dig att göra någon typ av skönhetsingrepp? Vilket?


-Vi bor på nummer 7 och det mesta som visas kommer härifrån.
-Min kompis har gjort det i ett par år och jag tyckte det verkade så kul (och det är det men det tar mycket tid...)
- Ja, några.
- Ja, verkligen!
- Innesäljare 
- Gärna något inom inredning, fotografering, eller ha ett eget café. Kunna jobba mer hemifrån i alla fall.
- Sommarstuga
- Får nog bli Åhus där var vi förra sommaren, mycket vackert. 
- Oj, skulle nog välja ett enklare bröllop om jag gifte mig igen, gärna på en vacker strand. 
- Nån som orkar lyssna på mig, som finns där om jag behöver stöd.
- Svårt att säga men jag skulle vilja göra något åt min hy med pigmentsfläckar, vet inte om det räknas som ett skönhetsingrepp...


Det var några av frågorna, fler kommer imon....


Ha en härlig onsdagskväll i fortsatt sommarvärme!
Kram Suss



8 kommentarer:

  1. Vad kul att läsa. Det är så spännande att läsa andras svar. Fast jag fattar ju också om man inte orkar och vill svara på frågor. Du har ju dessutom fått en hel drös verkar det som ;)
    Gillar Lena Ph också, hon e en skön tjej. Såg lite av henne när jag var på en kortare visit i Sverige i november, när hon var med i det där "sångprogramet" minns ej vad det hette. Hon har liksom "vuxit till sig" om du fattar hur jag tänker.
    Kyckling är gott och jag skulle behöva mer inspiration vad jag ska göra med den.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa, nu känns det som man vet lite mer om dig!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Jag gillar verkligen de här utmaningarna. Känns som att man lär känna varandra lite mer. :)

    SvaraRadera
  4. Kul att veta lite mer :) Ha en finfin torsdag kram Diana

    SvaraRadera
  5. Hej!!
    Kul emd lite frågor och svar!!!
    Får liksom en lite bättre bild
    av personen bakom =)
    Jätte fina klänningar nedanför,men visst är det
    sjukt hur svårt det kan vara att hitta en bara för att man
    vet att man "måste".
    Hoppas att du får en riktigt härlig dag.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  6. Kul att få veta mer om dig!
    Vacker bild.
    Ha en fin dag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Hihi va kul läsning söta du!!
    Kramkram

    SvaraRadera