torsdag 24 maj 2012

Frågor och svar, del 2




Ännu fler frågor och dessa kommer från bloggen Wikers liv

1: Varför började du blogga?
2: Hur fick bloggen just det namnet?
3: Vilken popgrupp/sångare/sångerska minns du mest från dina tonår?
4: Vilken bil skulle du helst vilja äga?
5: Vad drömde du om att bli när du var liten?
6: Vart skulle du helst vilja resa och varför?
7: Vilken film såg du sist på bio?
8: Storstadsweekend eller fjällvandring?
9: Vilken kändis skulle du vilja äta middag med?
10: Om du kunde resa tillbaka i tiden, vilket århundrade/årtionde skulle du välja? Varför?
11: Vilken Astrid Lindgren-karaktär passar bäst in på dig?

1. Tyckte det verkade roligt när min kompis bloggade, hittade många idéer på olika bloggar och tänkte jag kanske kunde bidra med några jag oxå :)
2. Hade svårt att komma på något namn så det fick bli något som hade med hemmet att göra, vi bor på nummer Sju.
3. Bruce Springsteen
4. Porsche
5. Lärare eller författare
6. Australien kanske, spännande land
7. Män som hatar kvinnor
8. Storstadsweekend
9. Zlatan
10. 1700-talet, gillar kläderna och möblerna
11. Lotta på Bråkmakargatan (nån säger här att jag är envis...:))


Å nu några nya frågor från mig:
1. I vilken stad bor du?
2. Hur länge sedan är det du började blogga?
3. Hur mycket tid lägger du på din blogg och kommenterar på andra bloggar?
4. Vad har du för yrke och var det detta yrke du hade tänkt dig på gymnasiet?
5. Vilken är din favoritfilm?
6. Utövar du nån typ av träning och i så fall vilken?
7. Har du någon utbildning inom fotografering?
8. Hur ser din favoritmiddag ut?
9. Vilken idrottsstjärna beundrar du?
10. Hur gammal är du?
11. Vad är din största dröm?


Jag skickar dessa vidare till några tjejer som jag är mer nyfiken på så får ni svara om ni har lust :)


Här har vi haft en varm dag igen (för varmt tycker doggisarna) trodde nästan det skulle bli åska ett tag men det klarade sig. Nu ska jag ut och hänga en tvätt till sen blir det planering inför morgondagens shopping. 
Jag ska bara jobba halva dagen imon. Härligt!


Ses snart!
Kram Suss

10 kommentarer:

  1. Tack för att du tog dig tid att svara på mina frågor! Kul att få veta lite mer om dig!:) Lotta, känner man igen sig i ;)
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa om dig! Tack för utmaningen , kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Kul. Ska så snart jag kan svara på dina frågor.
    Kul att läsa om dig. Alltid roligt att veta mer om sina blogg vänner.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Vad kul att läsa dina svar!! Kram Annelie

    SvaraRadera
  5. Spännande som vanligt att läsa dina svar. Mer och mer lär vi känna varandra. Och här fick jag ett gäng att klura på. Man tackar! :)

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Blommar syrenen hos dig? Jag längtar till vår börjar blomma, tycker att den här helt underbar! kram

    SvaraRadera
  7. Oj vad det haglat frågor till dig! Nu måste vi snart känna dig jättemycket! Ha en bra dag i morgon!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Oj här hade jag missat en del trevligheter:))) Vad kul att få läsa lite om dig, alltid kul att få veta mer om personen bakom bloggen:))

    Önskar dig en riktigt trevlig helg i solskenet:)

    Stöööörsta kraaaaaaaaaamen aka

    SvaraRadera
  9. Kul svar :) Ha en härlig fredag kram Diana

    SvaraRadera
  10. Rolig läsning IGEN ;-)
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera