tisdag 1 maj 2012

Maj!

Trevlig Valborg hade vi igår med goa vänner. Var sedan och hämtade mellansonen mitt i natten så klockan hann att slå tre innan jag var i säng. Fick bli lite sovmorgon idag :)
Igår bjöd jag på denna efterrätt
Mintchokladkaka med polkagris, gottigt!

Nytt tårtfat ifrån Ikea och skål ifrån Lagerhaus.




Har varit ute på promenad och pysslat lite här hemma.
Fortsätter att tvätta och hänger ute för här har vi sol idag oxå även om det är lite blåsigt.
Nu får det bli lite trädgårdsfix men sen ska ta mig en kopp te i lä och känna solens härliga strålar!

Nu är vi redan inne i majmånad, tänk vad fort det går...

Vad har ni haft för er idag?
Önskar er en härlig första maj!!
Kram Suss

13 kommentarer:

  1. Smaskens!!
    Här tar jag det lugnt, bilen är på reparation av svärsonen, så jag kommer inte så långt. Ska ta en promenad om en stund, men först ska jag se klart på programmet "Kvällen är din" på datorn, så bra, härligt att se drömmar uppfyllas :)
    Ha en härlig dag, kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Mums, det lät gott kramar Diana

    SvaraRadera
  3. JA VÄDRET ÄR SÅ GRYMT SKÖNT.
    HÄR BLEV DET LÅNGRUNDA I SKOGEN I SHORTS OCH T-SHIRT.
    DEN DÄR KAKAN VERKAR FARLIGT GOD.
    HA EN FORTSATT SKÖN DAG,
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Ja, visst går tiden fort!
    Har tagit en liten promenad med yngsta dottern och vovven, och nyss njutit en kopp kaffe på vår porch, tillsammans med senaste "Allt i hemmet". Lovely! Här finns massor av tvätt som ska strykas/vikas... ;)
    Ha en fortsatt fin 1:a maj! Tårtan ser gudomlig ut!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Har smakat en liknanade kaka, supergod!!
    Här ligger vi i bikini + målar och grejjar!
    Nu har vi en härlig tid framför oss!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Åh, hur gottigt såg inte det där ut!!! Idag har vi varit till stugan och fixat lite, grillat och njutit av det härliga vädret. Lyxigt att få en extra ledig dag från jobbet :) Kram

    SvaraRadera
  7. Det ser riktigt smarrigt ut. Här har det varit soligt och vackert väder, men jag har suttit inne hela dagen och fräst och hostat. Hoppas det är bättre tills imorgon. Annars blir det synd om kollegorna.
    Ha en skön kväll! Anita

    SvaraRadera
  8. Gottgottigottgott. Nu blev jag sugen. Mums. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  9. Men jösses så gott det såg ut!! Tittar bort och fokuserar på typ.. en morot! Haha!!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  10. Ojoj, det såg fantastiskt gott ut! Vilken dröm!
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  11. I dag går bilen varm! Det är en dag fylld av aktiviteter för barnen och det ska passas ihop. Lämnade äldsta på skolan och körde yngsta till Kinder som snart ska hämtas upp, bara två timmar för 3årsgruppen! Så här hinns inte så mycket när hon e borta. Lite lugn mitt på dagen innan det är dags att packa båda tvås balettväskor och mellis. Först dansar yngsta, därefter hämta äldsta på skolan, bara tvärsöver gatan dock. Sedan äter vi mellis på baletten, läser läsläxan där, yngsta hämtas upp av pappa och äldsta stannar och dansar i en timme, slutar kl.17. Hemma igen straxt efter och då håller pappan på att laga middagen. och så rullar det på. Nu är min barnfria tid slut så jag slänger mig iväg för att hämta yngsta på Kinder. :-)
    God kaka måste jag ju också skriva. Kanske ska prova den fast en annan mer lugn dag!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  12. Mums vilken kaka!
    Den ser precis så där lagom kladdig ut i mitten..

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  13. Fint fat och skål och kakan ser för god ut.
    Önskar dig en fin dag
    AC

    SvaraRadera